Bad-ı Saba davasında iki kamu görevlisine 22,5 yıla kadar hapis istemi
Bad-ı Saba davasında iki kamu görevlisine hapis istemi

Kahramanmaraş Cumhuriyet Başsavcılığı, 6 Şubat 2023 depremlerinde 42 kişinin hayatını kaybettiği Bad-ı Saba Konutları A Blok'un yıkımına ilişkin belediye görevlileri hakkındaki soruşturmayı tamamladı. Dulkadiroğlu Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdür Vekili Arzu Özaydın ile İmar ve Şehircilik Müdür Yardımcısı Serap Binici, "bilinçli taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olma" suçlamasıyla 22 yıl 6'şar aya kadar hapis istemiyle yargılanacak.

42 kişi hayatını kaybetmişti

Kahramanmaraş'ın Dulkadiroğlu ilçesi Güneşevler Mahallesi'nde bulunan Bad-ı Saba Konutları A Blok, 6 Şubat 2023'teki depremlerde yıkıldı. Enkaz altında kalan 42 kişi yaşamını yitirdi, 17 kişi yaralandı. Binanın yıkılmasına ilişkin ana davada müteahhit, proje müellifleri, şantiye şefleri, zemin etüt raporu müellifi ve yapı denetim firması yetkililerinin de aralarında bulunduğu sanıklar yargılanıyor.

İki kamu görevlisine dava açıldı

Soruşturma kapsamında Dulkadiroğlu Belediyesi'nde görev yapan Arzu Özaydın ve Serap Binici hakkında 22 yıl 6'şar aya kadar hapis cezası istemiyle kamu davası açıldı. İddianamede, iki ismin binanın yapım tarihinde belediyenin proje ve yapı kontrol birimlerinde görev yaptığı, zemin etüt raporlarını onayladığı ve yeni yapı ruhsatı sürecinde görev aldığı belirtildi.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Soruşturma izni verildi

İddianamede, Özaydın ve Binici hakkında yetkili makamlardan soruşturma izni istendiği aktarıldı. Gaziantep Bölge İdare Mahkemesi 6. İdari Dava Dairesi'nin 17 Nisan 2026 tarihli kararıyla iki kamu görevlisi hakkında kesin olarak soruşturma izni verildiği kaydedildi. Özaydın ve Binici'nin savunmalarında üzerlerine atılı suçlamaları kabul etmedikleri ifade edildi.

İddianamede ihmal ve kusur değerlendirmesi

İddianamede, nihai bilirkişi raporu ve dosya kapsamı birlikte değerlendirildiğinde, iki kamu görevlisinin yapının inşa sürecinde gerekli kontrol, izin ve onay işlemlerinde görev aldığı belirtildi. Savcılık, şüphelilerin mevzuata aykırı olduğu değerlendirilen yapı projeleri ve yapıya ilişkin uygunluk kararlarında görevlerinde ihmal gösterdiklerini, bu nedenle binanın yıkılmasında ihmal ve kusurlarının bulunduğunu değerlendirdi.

"Bilinçli taksir" vurgusu

İddianamede, Türkiye'nin deprem kuşağında bulunması, şüphelilerin görevleri ve mesleki bilgileri dikkate alındığında eylemlerinin sonuçlarını öngörmeleri gerektiği ifade edildi. Savcılık, şüphelilerin yapıyı ve projeleri kanun ile yönetmeliklere uygun şekilde denetlemedikleri yönündeki tespitin, "bilinçli taksirle" hareket ettiklerini gösterdiğini belirtti.

Ana davayla birleştirildi

Özaydın ve Binici hakkında açılan dava, Kahramanmaraş 1. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen ana davayla birleştirildi. Ana dosyada 1'i tutuklu 10 sanık yargılanıyor. İki kamu görevlisinin 30 Haziran'da görülecek duruşmada ilk kez hakim karşısına çıkması bekleniyor.

15 kat kararı da gündemde

Ana dosyaya giren son bilirkişi raporunda, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 11 Nisan 2017 tarihli imar değişikliğiyle kat sayısının 15'e çıkarılmasına onay veren yetkililer hakkında da değerlendirme yer aldı. Raporda, bölgenin zemin yapısı dikkate alınmadan kat artışına gidildiği belirtilerek, imar değişikliğiyle ilgili yetkililerin de "asli kusurlu" olduğu değerlendirildi.

Mahkemenin kararı bekleniyor

30 Haziran'daki duruşmada mahkeme heyetinin, bilirkişi raporunda yer alan 15 kat iznine ilişkin değerlendirmeler konusunda da karar vermesi bekleniyor. Dava sürecinde, hem belediye görevlileri hakkındaki yeni dosya hem de ana davadaki sanıkların sorumlulukları birlikte ele alınacak.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması