Siirt'te 32 küçükbaş hayvan zehirlenerek telef oldu
Siirt'te 32 küçükbaş hayvan zehirlenerek telef oldu

Siirt'te 32 Küçükbaş Hayvan Telef Oldu

Siirt merkeze bağlı Doluharman köyü mevkisinde, rögar kapağından sızan suyu içtikten sonra zehirlendiği iddia edilen 32 küçükbaş hayvan telef oldu. Olay, hayvanlarını otlatan göçerler tarafından fark edildi.

AA'nın haberine göre, göçerler hayvanların rahatsızlandığını görünce durumu jandarmaya bildirdi. İhbar üzerine bölgeye jandarma, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü ekipleri sevk edildi. Ekipler, telef olan hayvanlardan numune alarak ölüm nedeninin tespiti için çalışma başlattı.

Göçerlerden Yetkililere Destek Çağrısı

Olayın mağdurlarından Nurettin İlbaş, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, hayvanlarının telef olmasından duyduğu üzüntüyü dile getirdi. İlbaş, "Hayvanlarımızı otlattık, eve doğru yol alırken rögar kapağından sızan suyu içen 32 hayvanımız telef oldu, çoğu da zarar gördü. Mağduruz, gereken çalışmaların yapılmasını istiyoruz" dedi.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Bir diğer göçer Hifzullah Kaygu ise hayvanların zehirlendiğini gördüklerini ve durumu hemen yetkililere haber verdiklerini belirtti. Kaygu, yaşadıkları mağduriyetin giderilmesi için yetkililerden destek beklediklerini ifade etti.

Olayla İlgili Soruşturma Sürüyor

Jandarma ve ilgili kurum ekipleri, olay yerinde incelemelerde bulunarak hayvanların ölümüne neden olan suyun kaynağını ve içeriğini araştırıyor. Alınan numunelerin laboratuvar sonuçları beklenirken, bölgedeki diğer hayvanların da etkilenmemesi için gerekli önlemler alınıyor.

Siirt'te benzer bir olayın yaşanmaması için yetkililer, rögar kapaklarının bakımı ve kontrolü konusunda uyarılarda bulundu. Göçerler ise yetkililerin bir an önce harekete geçerek mağduriyetlerinin giderilmesini talep ediyor.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması