Kuzey Kore lideri Kim Jong-un, ülkenin nükleer kapasitesinin simgesi olarak nitelendirdiği 5 bin tonluk Choe Hyon destroyerinin hizmete alındığını duyurdu. Kore Merkezi Haber Ajansına (KCNA) göre Kim, Nampo Limanı'nda düzenlenen törene katıldı.
Kim'den önemli açıklamalar
Kim, törende yaptığı konuşmada, Choe Hyon'un donanmanın nükleer silahlarla donatılması programının planlandığı gibi ilerlediğini gösterdiğini belirtti. Destroyeri, "ülkenin deniz kuvvetlerinin modernizasyonu ve deniz savunma kapasitesinin güçlendirilmesi açısından önemli bir adım" olarak nitelendirdi.
Stratejik dönüşüm
Kim, donanmanın artık sadece kıyı savunması yapmadığını, stratejik imkanlarla donatılmış bir kuvvete dönüştüğünü vurguladı. Gelecek yıllarda 10 bin ton sınıfında bir dizi stratejik savaş gemisinin denize indirilmesinin planlandığını açıkladı.
Choe Hyon'un özellikleri
Törende, Choe Hyon'un hava savunma ve gemisavar füze sistemlerinin yanı sıra nükleer başlık taşıma kapasitesine sahip balistik ve seyir füzeleriyle donatıldığı belirtildi. Gemi, ülkenin batı kıyılarının savunmasından sorumlu olacak ve hizmete girmeden önce çok sayıda testten geçti.
Geçmiş ve gelecek
5 bin tonluk Choe Hyon, Nisan 2025'te Nampo Limanı'nda düzenlenen törenle denize indirilmişti. Kim, bu geminin ülkenin deniz ve nükleer kapasitesinin simgesi olduğunu ifade etti.



