Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki bölgesel gerilim nedeniyle Türk sahipli gemilerin ve Türk vatandaşlarının durumunun anlık olarak takip edildiğini açıkladı. Sosyal medya hesaplarından yaptığı paylaşımda, çatışma sürecinin başlangıcından bu yana koordineli çalışmalar yürütüldüğünü belirtti.
11 Türk Sahipli Gemi Güvenli Bölgeye Ulaştı
Bakan Uraloğlu, son olarak 21 Haziran sabahı 2 geminin daha bölgeden ayrılmasıyla birlikte, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek Körfez'den ayrıldığını duyurdu. Uraloğlu, "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz" ifadelerini kullandı.
Bölgedeki Gerilim ve Tahliye Süreci
Bölgesel gerilim nedeniyle Türk gemilerinin güvenli geçişi için yoğun çaba sarf edildiğini vurgulayan Uraloğlu, tahliye ve geçiş süreçlerine ilişkin güncel verileri paylaştı. Türk armatörlere ait gemilerin riskli bölgeden güvenli bir şekilde ayrıldığını belirten Bakan, sürecin başarıyla yönetildiğini ifade etti.
Anlık Takip ve Koordinasyon
Bakanlık ekiplerinin bölgedeki gelişmeleri anlık olarak izlediğini ve gemilerle sürekli iletişim halinde olduğunu aktaran Uraloğlu, Türk vatandaşlarının da güvenliğinin ön planda tutulduğunu söyledi. 11 geminin tamamının güvenli bölgelere ulaşması, Türkiye'nin denizcilik alanındaki kriz yönetimi kapasitesini bir kez daha gözler önüne serdi.



