ABD-İran Görüşmeleri Başladı
ABD ile İran arasında teknik seviyedeki görüşmeler, dün İsviçre'nin Bürgenstock kasabasında başladı. Görüşmelere ABD ve İran temsilcilerinin yanı sıra arabulucu sıfatıyla Pakistan ve Katar'dan yetkililer katıldı.
ABD heyetine Başkan Yardımcısı JD Vance başkanlık etti. Heyette Steve Witkoff ve Jared Kushner de yer aldı. Vance, gazetecilere yaptığı açıklamada, "Yeni bir sayfa açıyoruz. Büyük gelişme kaydedeceğimize inanıyoruz. Umarım nükleer meselede ilerleme kaydedeceğiz, Lübnan ateşkesi konusunda da ilerleme kaydedeceğiz" dedi.
Trump'tan Görüşmelere Destek
ABD Başkanı Donald Trump da İran ile görüşmeleri övdü. Görüşmelere arabulucu sıfatıyla Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif ve Genelkurmay Başkanı Asım Munir ile Katar Başbakanı Muhammed bin Abdulrahman bin Casim El Sani katıldı.
İran heyetinde ise Meclis Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf ve Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi yer aldı. Görüşmelerin, nükleer anlaşma ve bölgesel istikrar konularında ilerleme sağlaması bekleniyor.



