İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, ABD'nin Hürmüz Boğazı'ndaki bir ticari gemiye düzenlenen saldırıya misilleme olarak İran'daki hedefleri vurmasına sert tepki gösterdi. Azizi, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, ABD'nin müzakerelerin ortasında bir kez daha İran'a saldırdığını belirterek, 'Başarısız ABD Başkanı, müzakere veya ateşkes ilkelerine hiçbir bağlılığının olmadığını gösterdi' ifadelerini kullandı.
Azizi: Ateşkesin ihlali pişmanlık getirecek
Azizi, ABD yönetimini uyararak, 'Ateşkesin bu pervasızca ihlali, her zaman olduğu gibi onların geri adım atmasına ve pişmanlık duymasına yol açacaktır' dedi. Ayrıca, ABD'nin İran'ı suçlama oyununun artık işe yaramadığını vurguladı.
ABD-İran gerilimi yeniden tırmanıyor
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), ABD ile İran arasında varılan mutabakat sonrasında ilk kez Hürmüz Boğazı'nda bir ticari geminin saldırıya uğramasının ardından, Amerikan güçlerinin İran'a yönelik misilleme saldırıları düzenlediğini duyurmuştu. ABD Başkan Yardımcısı James David Vance ise, gelişmelerin ardından yaptığı açıklamada İran'la bir ateşkes anlaşmasına varıldığını hatırlatarak, 'Biz bu anlaşmaya sadık kaldık. Mutabakatın uygulanışı konusunda itirazları varsa telefonu açıp bizimle görüşebilirler' açıklamasında bulunmuştu. Vance, Tahran yönetimine 'Şiddete şiddetle karşılık verilecektir' uyarısı yapmıştı.



