Rubio, Kuveyt'te Önemli Açıklamalar Yaptı
ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, resmi ziyaret kapsamında bulunduğu Kuveyt'te gündeme ilişkin kritik açıklamalarda bulundu. Rubio, teknik heyetlerin yeniden toplanacağını belirterek, "Teknik heyetler, 29 ya da 30 Haziran'da yeniden bir araya gelecek. Yanılmıyorsam tekrar İsviçre'de olacaklar" dedi.
Görüşmelere ABD'li Yetkililer Katılacak
Rubio, teknik düzeydeki görüşmelere ABD Dışişleri Bakanlığı ve Enerji Bakanlığı'ndan yetkililerin de katılacağını söyledi. Bu toplantıların, özellikle enerji ve diplomasi alanlarındaki iş birliğini güçlendirmeyi hedeflediği ifade ediliyor.
Hürmüz Boğazı'nda Ücret Talebine Tepki
Hürmüz Boğazı'nın işletilmesiyle ilgili değerlendirmede bulunan Rubio, "Bence uluslararası suları kullanmak için ücret talep eden herhangi bir mekanizmaya tüm dünya karşı çıkacaktır" ifadelerini kullandı. Bu açıklama, bölgedeki deniz ticareti ve enerji nakliyatı açısından önem taşıyor.



