18 Milyon Öğrenci Karne Aldı, Yaz Tatili Başladı
18 Milyon Öğrenci Karne Aldı, Yaz Tatili Başladı

Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı ilk ve ortaöğretim okullarında eğitim gören 18 milyona yakın öğrenci, karnelerini alarak yaz tatiline girdi. Öğrenciler, 2025-2026 eğitim öğretim yılının yorgunluğunu atacağı yaz tatili öncesinde dün karnelerini almak için okula geldi. Bazı ailelerin de çocuklarının heyecanına eşlik ettiği karne törenlerinde öğrenciler, bir sonraki eğitim öğretim döneminde buluşmak üzere öğretmenleriyle vedalaştı.

Gelişim Raporu Uygulaması Başladı

İlkokul 1 ve 2. sınıf öğrencilerine karne yerine öğrencilerin sosyal-duygusal öğrenme becerilerini içeren "gelişim raporu", Ortaokul 5 ve 6. sınıf ile lise hazırlık sınıfı, 9 ve 10. sınıf öğrencilerine ise karneyle birlikte "gelişim raporu" verildi. Bu yeni uygulama ile öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra sosyal ve duygusal gelişimlerinin de takip edilmesi hedefleniyor.

Öğrencilerden Tatil Planları

Ankara Çankaya Canan Özbağı Hürriyet İlkokulu'nda yapılan törende, gelişim raporunu alarak 1'inci sınıfı tamamlayan Buğra Çınar, çok mutlu olduğunu belirterek "Tatilde çok eğleneceğim ama okullar kapandığı için biraz üzüleceğim" dedi. Tatilde oyunlar oynayacağını, bisiklet süreceğini ve denize gireceğini belirten Çınar, ikinci sınıfa geçtiği için heyecanlı olduğunu ifade etti.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

7 yaşındaki Hira Asal Sendilaç da 1'inci sınıfın kendisi için oldukça güzel geçtiğini dile getirerek okuma yazmayı, toplama ve çıkarmayı öğrendiğini, karne aldığı için heyecanlı olduğunu söyledi. 2'nci sınıfı tamamlayan Erdem Gazioğlu ise yaz tatilini sahilde kitap okuyarak ve dinlenerek geçirmeyi planladığını ifade etti.

Yeni Eğitim Yılı 14 Eylül'de Başlıyor

Öğrenciler için 2026-2027 eğitim öğretim yılının ilk ders zili 14 Eylül'de çalacak. Bu tarihe kadar öğrenciler ve öğretmenler yaz tatilinin tadını çıkaracak.

Köy Okulunun Tek Öğrencisi Mezun Oldu

Batman'ın Sason ilçesinde bir köy okulunun tek öğrencisi olan Fatma Nur Can, karnesini alarak ilkokuldan mezun olmanın sevincini yaşadı. Elek mezrasında bulunan Sarıyayla Elek İlkokulunda eğitim gören Can, "Geçen yıl üç kişiydik. Arkadaşlarım mezun oldu, okulda tek başıma kaldım. Öğretmenimle oyun oynadık, resim yaptık. Çok güzel bir yıl geçirdik" ifadelerini kullandı.

Okulun tek öğretmeni İbrahim Ayaz, öğrenci sayısının yıllar içinde göç nedeniyle azaldığını belirterek, "Gelecek yıl büyük ihtimalle okulumuz kapalı olacak" dedi.

Lavanta Bahçesinde Karne Töreni

Tekirdağ'da da öğrenciler, karnelerini mor renkli lavanta bahçesinde düzenlenen törenle aldı. Öğrenciler aileleriyle hem karne heyecanını hem de lavantanın güzelliğini yaşadıklarını belirtti.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması