Bakan Uraloğlu: Hürmüz Boğazı'ndan 11 Türk gemisi güvenli geçiş yaptı
Bakan Uraloğlu: 11 Türk gemisi güvenli geçiş yaptı

Bakan Uraloğlu'ndan Hürmüz Boğazı açıklaması

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki son duruma ilişkin önemli bir açıklama yaptı. Bakan Uraloğlu, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, 21 Haziran sabahı itibarıyla 2 Türk gemisinin daha bölgeden ayrılmasıyla birlikte, savaşın başlangıcından bu yana toplam 11 Türk sahipli geminin Hürmüz Boğazı'nı güvenli bir şekilde geçerek körfezden ayrıldığını duyurdu.

Bölgedeki gemi ve vatandaş durumu

Bakan Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi: "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz. Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı." Ayrıca, halen Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 Türk vatandaşının görev yaptığını, bu gemilerden birinin Türk bayrağı taşıdığını belirtti.

Güvenlik tedbirleri sürecek

Bakan Uraloğlu, her koşulda vatandaşların ve gemilerin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ettiklerini vurguladı. Bu açıklama, bölgedeki jeopolitik gerilimlerin sürdüğü bir dönemde, Türkiye'nin deniz ticareti ve vatandaşlarının güvenliğine verdiği önemi bir kez daha ortaya koydu.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması
Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması