İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Polis Akademisi Başkanlığı Gölbaşı Yerleşkesi Stadyumu'nda düzenlenen mezuniyet töreninde konuştu. Törene Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da katıldı. Bakan Çiftçi, devletin bekasına, milletin huzuruna ve vatanın güvenliğine hizmet edecek polisleri mezun etmenin mutluluğunu yaşadıklarını belirtti.
13 bin 610 polis adayı mezun oldu
Törende, 11 dost ve kardeş ülkeden 43 misafir polis amiri olmak üzere 2 bin 320'si kadın, 11 bin 290'ı erkek toplam 13 bin 610 öğrenci emniyet teşkilatına katıldı. Çiftçi, “İnşallah her bir mezunumuz devletimizin kudretini adaletle, milletimizin güvenini merhametle, üniformanın şerefini yüksek bir vazife şuuru ile temsil edecektir” dedi.
Polislik büyük bir mesuliyet
Bakan Çiftçi, polisliğin omuzda taşınan üniformadan önce yürekte taşınan büyük bir mesuliyet ve millete verilmiş ömürlük bir söz olduğunu vurguladı. Polisliğin bir çocuğun korkusunu dindiren güven, bir annenin duasında karşılık bulan huzur, suçun ve suçlunun karşısında sarsılmadan duran devlet iradesi olduğuna dikkat çekti. “Üstleneceğiniz vazife Malazgirt'te açılan kapının, Çanakkale'de geçit vermeyen imanın, Sakarya'da ayağa kalkan iradenin ve 15 Temmuz gecesi milletçe savunulan istiklalin nöbetidir” ifadelerini kullandı.
Türkiye Yüzyılı vizyonu
Çiftçi, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın liderliğinde Türkiye'nin her alanda tarihi başarılara imza attığını ve “Türkiye Yüzyılı” vizyonunu ortaya koyduğunu belirtti. “Türkiye Yüzyılı'nı huzurun yüzyılı kılmak için şehirlerimizde, sokaklarımızda, sınırlarımızda ve siber dünyada aynı kararlılıkla çalışmayı sürdüreceğiz. Bu büyük hedefin en güçlü taşıyıcılarından biri, iki asra yaklaşan tecrübesi, disiplini ve fedakarlığıyla emniyet teşkilatımızdır” dedi.
Puan esaslı atama sistemi
Bakan Çiftçi, geçen yıl uygulamaya koydukları puan esaslı atama ve yer değiştirme sisteminin personelin emeğini görünür kıldığını, atamalarda şeffaflık ve öngörülebilirlik sağladığını, teşkilattaki güven, aidiyet ve motivasyonu güçlendirdiğini söyledi. “Hukuku rehber, adaleti ölçü, milletimize sadakati şeref bilen yiğitler mezun ediyoruz” diye konuştu.
Ailelere teşekkür
Çiftçi, konuşmasında ailelere de seslenerek, “Bu gurur tablosunda şüphesiz sizlerin emeği, duası ve fedakarlığı vardır. Vatana sadakatle bağlı, manevi değerlerini yüreğinde taşıyan evlatlar yetiştirdiğiniz için Allah her birinizden razı olsun” ifadesini kullandı. Ayrıca Polis Akademisi yöneticilerine, hocalarına ve eğitim kadrolarına teşekkür etti, şehitleri rahmetle andı, gazilere şükranlarını sundu.
Törende Emniyet Genel Müdürü Ali Fidan ve Polis Akademisi Başkanı Prof. Dr. Murat Balcı da birer konuşma yaptı.



