Düzce Belediyesi tarafından yürütülen Hava Kalitesinin İyileştirilmesi Projesi kapsamında dar gelirli ailelerin doğalgaz dönüşüm çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. Proje sayesinde bugüne kadar 250 hanenin doğalgaza geçişi sağlandı.
Proje Kapsamında 250 Haneye Doğalgaz Dönüşümü
Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü'nün öncülüğünde başlatılan proje, katı yakıt kullanımını azaltarak hava kalitesini artırmayı hedefliyor. İlk aşaması 2019'da uygulanmaya başlanan projede, merkeze bağlı mahallelerdeki ihtiyaç sahibi ailelere doğalgaz bağlantısı ve kombi montajı desteği veriliyor.
Üç Kez Hibe Alan Tek İl: Düzce
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından başarılı bulunan proje, Düzce'yi Türkiye genelinde üç kez hibe almaya hak kazanan tek il yaptı. Bugüne kadar alınan hibe tutarı 20 milyon TL'ye ulaştı. 2022 yılında hibe programına dahil edilen proje, Camikebir Mahallesi'nde iki aşamalı uygulama ile 125 hanenin dönüşümünü gerçekleştirdi.
Başkan Yardımcısı Kaltu: En Büyük Emek Başkanımızın
Düzce Belediye Başkan Yardımcısı Okan Kaltu, süreçle ilgili yaptığı açıklamada, "Sayın başkanımızın Ankara mesailerinde bu konu üzerine çok çalıştığını hepimiz yakından biliyoruz. Kendisi bakanlıkta bu proje ile ilgili sürekli olarak görüşüyor. Uygulamalarımızı doğru bir şekilde anlatıyoruz, böylece hibe programından üçüncü kez yararlanma şansı bulduk" dedi. Kaltu, mahalle bazlı tespitler yaparak ihtiyaç sahiplerine kombi ve doğalgaz bağlantısı sağladıklarını belirtti.
8 Noktada Hava Kalitesi Ölçüm Cihazları
Kaltu, bakanlıktan gelen hibe sayesinde katı yakıt kullanımının önemli ölçüde azaldığını vurgulayarak, "Belediye Başkanımız Sayın Faruk Özlü'nün üstün gayretleri ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımızın takdiri ile şehrimize ilk önce hava tahlil araçları yerleştirdik. 8 bölgede kurulan bu cihazların raporları ile beraber yapılan tespitlerde doğalgaza teşvik amacıyla aldığımız hibeler dönüşüm için kullanılıyor" ifadelerini kullandı. Düzce'de hava kalitesinin geçmiş yıllara göre iyileştiğini belirten Kaltu, dönüşüm çalışmalarının aralıksız süreceğini kaydetti.



