Külliye'de Muharrem Orucu İftar Programı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, önceki gün Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde düzenlenen Muharrem Orucu İftar Programı'nda Alevi ve Caferi kanaat önderleriyle bir araya geldi. Programda konuşan Erdoğan, Kerbela olayının acısını yüreklerinde taşıdıklarını belirterek ehlibeyte hürmetin milletin mayası olduğunu söyledi.
Kerbela'nın acısı 14 asırdır yaşanıyor
Erdoğan, konuşmasında şu ifadelere yer verdi: 'Kerbela'nın acısını yüreğimizde hâlâ taşıyoruz. Kerbela'nın hüznünü, burukluğunu, gam ve melalini kalbimizin derinliklerinde hâlâ hissediyoruz. Gönüller Sultanı'nın benim dünyadaki çiçeğim diyerek öpüp kokladığı Hazreti Hüseyin Efendimizin ve yarenlerinin şehit edilmesinin kederini tam 14 asırdır o günkü gibi yaşıyoruz.'
Peygamber tavsiyesi kurtuluş reçetesi
Cumhurbaşkanı, 'Mümin, mümin kardeşi için birbirine sımsıkı kenetlenmiş tuğlalardan oluşan bir bina gibidir' buyuran Peygamberimizin tavsiyesinin kurtuluş reçetesi olduğunu vurguladı. Hacı Bektaş-ı Veli'nin 'Bir olalım, iri olalım, diri olalım' çağrısının millet olarak ebedi kardeşliğin mayası olduğunu belirten Erdoğan, bu değerlere sıkı tutunulması halinde fitne odaklarının heveslerinin kursaklarında kalacağını ifade etti.
Anadolu ehlibeyt sevdasıyla canlanmıştır
Erdoğan, 'Ehlibeyte duyulan hürmet ve bağlılık bu milletin özüdür, mayasıdır. Anadolu'nun her karışı ehlibeyt sevdasıyla, bu aşkla canlanmıştır' dedi. Programda Müslümanların Aşure gününü idrak edeceğini hatırlatan Cumhurbaşkanı, hicri 61 yılının 10 Muharrem gününde bedenler bir bir toprağa düşse de hak ve hakikatin yere düşmediğini söyledi.



