Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile telefon görüşmesi yaptı. Görüşmede, Türkiye-İran ikili ilişkileri ve bölgesel konular ele alındı.
Görüşmenin Detayları
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, görüşmede iki ülke arasındaki ticari ve ekonomik iş birliğinin artırılması, enerji alanındaki ortak projeler ve bölgesel güvenlik konuları masaya yatırıldı. Erdoğan ve Pezeşkiyan, özellikle Filistin meselesi ve Gazze'deki son durum hakkında fikir alışverişinde bulundu.
Bölgesel İş Birliği Vurgusu
Görüşmede, terörle mücadele ve sınır güvenliği konularında iş birliğinin önemi vurgulandı. İki lider, Suriye ve Irak'taki gelişmeleri de değerlendirdi. Erdoğan, İran ile ilişkilerin karşılıklı saygı ve çıkar temelinde geliştirilmesinden memnuniyet duyduğunu ifade etti.
Ekonomik İlişkiler
Türkiye ile İran arasındaki ticaret hacminin artırılması hedefi doğrultusunda, iki ülke arasındaki ekonomik iş birliği mekanizmalarının güçlendirilmesi konusunda mutabık kalındı. Enerji alanında doğalgaz ve petrol ticareti ile ortak yatırım projeleri ele alındı.



