Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (Elder) Yönetim Kurulu Başkanı Barış Erdeniz, Türkiye'deki elektrik dağıtım altyapısının büyük bir dönüşüme ihtiyaç duyduğunu belirterek, önümüzdeki 10 yıl içinde şebekelere en az 50 milyar dolar yatırım yapılması gerektiğini açıkladı. Erdeniz, gazetecilerle düzenlediği sohbet toplantısında, artan elektrik talebinin dağıtım altyapısında kapsamlı bir dönüşümü zorunlu kıldığını vurguladı.
Altyapı büyümesi ve yatırım ihtiyacı
Erdeniz, dağıtım altyapısındaki büyümeye ilişkin bilgi verirken, hat uzunluğunun 1 milyon kilometreden 1,6 milyon kilometreye, trafo sayısının ise yaklaşık 350 binden 570 bin seviyesine çıktığını belirtti. Bu büyümenin devam edeceğini ifade eden Erdeniz, yatırım ihtiyacının karşılanması için kamu ve özel sektör iş birliğinin önemine dikkat çekti.
Elektrik tüketimindeki artış
Elder Başkanı, Türkiye'nin elektrik tüketiminin son 12 yılda yüzde 50 artarak 240 teravatsaatten 361 teravatsaate ulaştığını söyledi. Ulusal Enerji Planı'na göre bu rakamın 2035'te 510 teravatsaat seviyesine çıkmasının beklendiğini belirten Erdeniz, talepteki bu artışın altyapı yatırımlarını zorunlu kıldığını ifade etti.
Planlama ve gelecek hedefleri
Erdeniz, dağıtım şebekelerinin modernizasyonu ve kapasite artırımı için yatırımların planlı bir şekilde yapılması gerektiğini vurguladı. Ayrıca, yenilenebilir enerji kaynaklarının entegrasyonu ve akıllı şebeke uygulamalarının da yatırım planlarına dahil edilmesi gerektiğini sözlerine ekledi. Elder Başkanı, sektörün önümüzdeki dönemde büyük bir dönüşüm sürecine gireceğini ve bu sürecin başarıyla yönetilmesi için tüm paydaşların iş birliği içinde çalışması gerektiğini belirtti.



