Kültür ve Turizm Bakanlığı, Sümela Manastırı'nda yürütülen bakım, onarım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlandığını ve manastırın yeniden ziyaretçilere açıldığını duyurdu. Çalışmalar, bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda gerçekleştirildi.
Bakan Ersoy'dan Açıklama
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, "Sümela Manastırı'nı, ziyaretçilerimizin güvenliği ve kültürel mirasımızın korunması amacıyla yürüttüğümüz bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabını tamamlayarak yeniden ziyaretçilerimizle buluşturduk" ifadelerini kullandı. Bakan Ersoy, çalışmalar kapsamında yamaçlarda kaya yüzey temizliği, koruyucu uygulamalar ve çevre düzenlemeleri yapıldığını belirtti.
Kapsamlı Kaya Yüzey Temizliği
Manastırın iç ve dış avlularında yer alan erişimi güç yamaçlarda uzman dağcı ekipler tarafından kapsamlı kaya yüzey temizliği gerçekleştirildi. Dış avluda 6 bin 350 metrekare, iç avluda ise bin 225 metrekarelik alanda kaya yüzeyleri temizlenerek olası riskler bertaraf edildi. Ayrıca iç avluda ters tavan niteliğindeki bölümde küçük kaya düşmelerine karşı 935 metrekarelik alanda ikinci kat ince tel uygulaması yapıldı.
Yürüyüş Yolları ve Giriş Yapıları Yenilendi
Çalışmalar kapsamında yürüyüş yolları ve avlu zeminindeki kayrak taşlarında oluşan kırılma ve kopmalar onarıldı. Manastır girişindeki gişe binasının çatı kiremitleri yenilenerek yapı güvenliği ve estetik bütünlük korundu.
Restorasyon Çalışmaları Devam Edecek
Bakanlık, Sümela Manastırı'ndaki kapsamlı restorasyon çalışmalarının planlanan program doğrultusunda devam edeceğini bildirdi. Bakan Ersoy, "Koruma ve ziyaret dengesini esas alan anlayışımız doğrultusunda gerçekleştirdiğimiz bu çalışmalar sayesinde, Sümela Manastırı'nı hem doğal dokusunu hem de tarihi değerini muhafaza ederek geleceğe taşımayı sürdürüyoruz" dedi.



