Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nyamtaishir Nomtoibayar ile Ankara'da bir araya geldi. Görüşmede ikili ticaret hacminin 2025'te 104,7 milyon dolar seviyesinde gerçekleştiği belirtilirken, bu rakamın yakın dönemde 500 milyon dolara çıkarılması hedefi bir kez daha vurgulandı.
Görüşmede ele alınan iş birliği alanları
Bolat, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, ticaret, yatırımlar, müteahhitlik, serbest bölgeler, madencilik, tarım ve hayvancılık, sivil havacılık, sağlık, turizm ve lojistik başta olmak üzere birçok alanda iş birliğinin ele alındığını ifade etti. Ayrıca, son dönemde karşılıklı üst düzey ziyaretlerle ivme kazanan ilişkilerin stratejik ortaklık vizyonu doğrultusunda güçlenmesinden memnuniyet duyulduğunu belirtti.
500 milyon dolar hedefi ve stratejik projeler
Bakan Bolat, "Köklü tarihi ve kültürel bağlara sahip olduğumuz Moğolistan ile 2025'te 104,7 milyon dolar seviyesinde gerçekleşen ticaret hacmimizi, yakın dönemde 500 milyon dolara çıkarma hedefimizi bir kez daha vurguladık. Türk firmalarının Moğolistan'daki yatırımlarını ve müteahhitlik projelerini artırmayı, özellikle 'Yeni Karakurum Şehri' başta olmak üzere stratejik altyapı projelerinde daha güçlü işbirlikleri geliştirmeyi arzu ediyoruz" dedi.
Stratejik ortaklık vurgusu
Bolat, ülkeler arasında tesis edilen stratejik ortaklığın ticaretten yatırımlara, ulaştırmadan sanayiye kadar geniş bir yelpazede yeni fırsatlar ortaya çıkaracağını ve halklar arasındaki dostluk bağlarını pekiştireceğini vurguladı. "Türkiye olarak, Moğolistan ile stratejik ortaklığımızı kazan-kazan anlayışı ve kardeşlik hukuku temelinde daha ileri seviyelere taşımaya kararlıyız" ifadelerini kullandı.
Gelecek vizyonu
Bolat, Nomtoibayar'a nazik ziyareti ve yapıcı katkıları için teşekkür ederek, temasların ülkeler arasındaki dostane ilişkilere hayırlı sonuçlar getirmesini diledi. Görüşme, Türkiye ile Moğolistan arasındaki ekonomik iş birliğinde yeni bir dönemin habercisi olarak değerlendiriliyor.



