Bakan Bayraktar Duyurdu: Türkiye COP31'de Yeni Enerji Hedeflerini Açıklayacak
Bakan Bayraktar: Türkiye COP31'de Yeni Enerji Hedeflerini Açıklayacak

Türkiye COP31'de Yeni Enerji Hedeflerini Açıklayacak

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin Kasım ayında Antalya'da ev sahipliği yapacağı Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 31. Taraflar Konferansı'nda (COP31) enerji dönüşümüne ilişkin yeni hedeflerini duyuracağını açıkladı. Bayraktar, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında basın mensuplarına yaptığı açıklamada, elektrifikasyonun Türkiye'nin enerji stratejisinin merkezinde yer aldığını vurguladı.

2035'e Kadar Yüzde 35 Elektrifikasyon Hedefi

Bayraktar, Türkiye'nin COP31 Başkanı olarak küresel çapta 2035'e kadar yüzde 35 elektrifikasyona ulaşma hedefi belirlediğini ifade etti. "Bu çok iddialı ama bunu yapmadığımız zaman iklimle ilgili hedefleri tutturmakta dünya olarak çok zorlanacağız" dedi. Türkiye'nin uzun dönemli enerji planının 5. yılını doldurduğunu ve bu planın yenileneceğini belirten Bayraktar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Antalya'da yeni hedefleri dünyaya duyuracağını söyledi.

Yerlilik Oranı ve Dışa Bağımlılık

Türkiye'nin elektrikte yüzde 65 yerlilik seviyesine ulaştığını belirten Bayraktar, "Bizim yerlilik oranımızın daha yüksek olduğu bir alanı büyütmemiz, dışa bağımlılığımızı düşürmek açısından stratejik bir karar" dedi. Hürmüz Boğazı kaynaklı krizin Türkiye'yi enerji arz güvenliği açısından değil, fiyatlar açısından etkilediğini ifade eden Bayraktar, dünyada yaşanan dizel krizine dikkat çekti. Elektrifikasyonun ulaştırma dahil ekonominin tüm alanlarında gerçekleşeceğini vurguladı.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Ulaştırmada Elektrifikasyon: 6-8 Milyon Elektrikli Araç

Bayraktar, 2035 yılına kadar Türkiye'de 6 ila 8 milyon elektrikli aracın yollarda olacağını öngördüklerini belirtti. Türkiye'de 32 milyon araç bulunduğunu, bunun 5,5 milyonunun dizel binek araç olduğunu ifade eden Bayraktar, "Bunun yüzde 50'sinin elektriğe döndüğü bir dünyada dizeldeki ithalatımızın da azalacağını öngörüyoruz" dedi. Detayların henüz kamuoyuna açıklanmadığını ekledi.

Mevcut Elektrifikasyon Oranları ve Zorluklar

Bayraktar, Türkiye'de ulaştırma sektöründe elektrifikasyon oranının binde 5 seviyesinde olduğunu, ticari binalarda yüzde 55, konutlarda yüzde 22 ve sanayide yüzde 29 olduğunu açıkladı. Hedefin iddialı olduğunu ancak zorlukları da beraberinde getirdiğini söyledi.

120 GW Rüzgar ve Güneş Hedefi, 160 Milyar Dolar Yatırım

Türkiye'nin 2035'e kadar 120 gigavat rüzgar ve güneş enerjisi kurulu gücüne ulaşmayı hedeflediğini belirten Bayraktar, bu kaynaklardan her yıl 8-10 GW kurulu gücün devreye alınması gerektiğini ifade etti. Bu kapsamda 80 milyar dolarlık yatırım yapılacağını, iletim, dağıtım ve şebeke altyapısı için ek 80 milyar dolar gerektiğini, toplam yenilenebilir ve altyapı yatırım ihtiyacının 160 milyar dolar olduğunu kaydetti. Bayraktar, uluslararası finans kuruluşlarıyla yakın çalıştıklarını da sözlerine ekledi.

Nükleer Dahil Toplam Yatırım 200 Milyar Dolar

Dün Londra'da uluslararası yatırımcılara yaptığı sunumda Bayraktar, 2035'e kadar nükleer enerji dahil toplam yatırım ihtiyacının 200 milyar doları bulacağını bildirmişti.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması