Bakan Uraloğlu: Hürmüz Boğazı'nda bekleyen 15 gemimiz güvenle ayrıldı
Bakan Uraloğlu: 15 gemimiz güvenle ayrıldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmelere ilişkin önemli bir açıklama yaptı. Bakan Uraloğlu, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, bölgede bekleyen Türk gemilerinin tamamının güvenli bir şekilde ayrıldığını duyurdu.

15 gemi güvenle bölgeden ayrıldı

Bakan Uraloğlu, "26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır. Toplam 15 gemimiz güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır" ifadelerini kullandı. Açıklamada, bölgede daha önce bekleyen gemilerin sayısına ve ayrılış sürecine ilişkin detaylara yer verildi.

3 gemi ticari faaliyetlerini sürdürüyor

Bakan Uraloğlu, bölgede halihazırda 3 Türk sahipli geminin bulunduğunu, ancak bu gemilerin Körfez içerisinde ticari faaliyetlerine devam ettikleri için ayrılış talebinde bulunmadıklarını belirtti. Bu gemilerin durumunun normal seyrinde olduğu vurgulandı.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

99 Türk personel güvende

Açıklamada ayrıca, bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelin bulunduğu ve bu personelin güvenliğinin sağlandığı ifade edildi. Bakan Uraloğlu, "Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz" dedi. Anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemi olmadığı da kaydedildi.

Süreç anbean takip ediliyor

Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ettiklerini ve ilgili tüm kurumlarla koordinasyon içinde hareket ettiklerini vurguladı. Türk gemilerinin güvenliği konusunda her türlü tedbirin alındığı belirtildi.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması