A Milli Takım'dan Dünya Kupası'nda 24 yıl sonra bir ilk! Arda Güler golle tarihe geçti
A Milli Takım'dan Dünya Kupası'nda 24 yıl sonra bir ilk

A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu üçüncü maçında Los Angeles Stadyumu'nda ev sahibi ABD ile karşı karşıya geldi. Milliler, 24 yıl sonra bir ilki başararak turnuvada gol sevinci yaşadı.

Montella'dan 7 değişiklikli kadro

Teknik Direktör Vincenzo Montella, Paraguay'a 1-0 kaybedilen maçın 11'inde 7 değişiklik yaparak takımını sahaya sürdü. İtalyan teknik adam; Mert Müldür, Merih Demiral, Ferdi Kadıoğlu, İsmail Yüksek, Hakan Çalhanoğlu, Yunus Akgün ve Kerem Aktürkoğlu'nun yerlerine Zeki Çelik, Ozan Kabak, Eren Elmalı, Salih Özcan, Orkun Kökçü, Oğuz Aydın ve Barış Alper Yılmaz'ı görevlendirdi.

Kalede Uğurcan Çakır'a görev veren Montella, savunma dörtlüsünü Zeki Çelik, Ozan Kabak, Abdülkerim Bardakcı ve Eren Elmalı'dan oluşturdu. Orta alanda Salih Özcan ve Orkun Kökçü'yü görevlendiren Montella; hücum hattının sağında Oğuz Aydın, 10 numarada Arda Güler, sol kanatta Kenan Yıldız'ı sahaya sürdü. Gol yollarındaki tercihi ise Barış Alper Yılmaz oldu.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

İki futbolcu Dünya Kupası'nda ilk kez forma giydi

A Milli Takım'da iki futbolcu Dünya Kupası'nda ilk kez forma giydi. Mücadeleye ilk 11'de başlayan Ozan Kabak ve Oğuz Aydın, turnuvada ilk kez sahaya çıktı. İki futbolcu Avustralya ve Paraguay ile oynanan karşılaşmalarda kadroda yer almış ancak forma şansı bulamamıştı.

24 yıl sonra gelen gol

Daha önce vedası kesinleşen milliler, ABD karşısında 3. dakikada geriye düştü. Türkiye, Arda Güler'in 10. dakikada kaydettiği golle skoru eşitledi. Bu gol, A Milli Takım'ın 24 yıl sonra Dünya Kupası'nda kaydettiği ilk gol oldu. İlk iki maçta çektiği 62 şutta gol bulamayan Milli Takım, ABD karşısında ilk şutunda gol buldu.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması