Eski Hakemler Galatasaray-Fenerbahçe Derbisini Değerlendirdi: Penaltılar Doğru, Kartlar Eksik
Eski Hakemler Derbiyi Değerlendirdi: Penaltı Doğru, Kart Eksik

Eski Hakemler Galatasaray-Fenerbahçe Derbisini Değerlendirdi: Penaltılar Doğru, Kartlar Eksik

Galatasaray'ın sahasında Fenerbahçe'yi 3-0 mağlup ettiği derbi maçın tartışmalı pozisyonları, beIN Trio ekibindeki eski hakemler tarafından masaya yatırıldı. Bahattin Duran, Deniz Çoban ve Bülent Yıldırım, maçın kritik anlarını değerlendirerek önemli tespitlerde bulundu. İşte eski hakemlerin yorumları:

Sarı Kart Kararları Doğru Mu?

4. dakikada Oosterwolde ile Uğurcan arasındaki gerginlik sonrası iki oyuncuya da sarı kart çıktı. Bahattin Duran, "İki sarı kart kararı da doğru" derken, Deniz Çoban, "Sarı kart görmesi gerekenler gördü. Daha fazlasına gerek yoktu ama bazı oyunculara ikaz gerekebilirdi" ifadelerini kullandı. Bülent Yıldırım da kararların doğru olduğunu belirtti.

Osimhen'in Tepkisine Kart Gerekir Mi?

10. dakikada Osimhen'in tepkisi için Deniz Çoban, "Arkadaşına veya kendisine tepki, hakeme ya da rakibe değil. Sarı kart olmaz" yorumunu yaptı. Bahattin Duran ve Bülent Yıldırım da aynı görüşü paylaştı.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Fenerbahçe'nin Kazandığı Penaltı Doğru Mu?

11. dakikada Fenerbahçe lehine verilen penaltı kararını Bahattin Duran, "Penaltı kararı doğru. Bariz gol şansı, Davinson'un yaptığı bariz gol şansını engellemek. Sarı kart da gerekirdi" şeklinde değerlendirdi. Deniz Çoban, "Penaltı tartışmasız doğru. Net bir sarı karttı" derken, Bülent Yıldırım da penaltı kararının doğru olduğunu ancak sarı kartın da olması gerektiğini söyledi.

Cherif'in Yerde Kaldığı Pozisyon

21. dakikada Sidiki Cherif'in yerde kaldığı pozisyonda hakem devam kararı verdi. Deniz Çoban, "Burada faul verilmesi gerekirdi. Adil mücadele yok. Kol açık ve itiyor. Pozisyon dışarıda" dedi. Bahattin Duran, "Deniz Çoban'ın dedikleri doğru, riskli bir hareket yaptı Davinson" ifadelerini kullandı. Bülent Yıldırım ise "Adil bir mücadele değil, sırttan itme. Temas noktası muhtemelen çizginin dışında" yorumunu yaptı.

Leroy Sane'nin Pozisyonu Net Penaltı

22. dakikada Leroy Sane'nin yerde kaldığı pozisyonda devam kararı verildi ve Fenerbahçeli iki oyuncu sarı kart gördü. Bahattin Duran, "Hakem görememiş ama görebileceği yerde olmalı. Nene dikkatli olmaya çalıştı ama ayağıyla ve diziyle dokundu. Bence bu hareket net penaltı" dedi. Deniz Çoban, "Penaltı konusunda şüphem yok, bu bir penaltı" ifadelerini kullandı. Bülent Yıldırım da "Net penaltı" diyerek görüş belirtti.

Oosterwolde'ye İki Faul

29. dakikada Oosterwolde faul bekledi, korner kararı verildi. Deniz Çoban, "1 değil 2 defa faul var" derken, Bülent Yıldırım, "Hakem ve yardımcının görmesi gerekirdi, 2 tane faul var" dedi. Bahattin Duran ise "2 kere faul yapıldı Oosterwolde'ye. Bunun kaçmaması gerekirdi" şeklinde konuştu.

Lemina ve Semedo'nun Faullerine Sarı Kart Gerekir Mi?

31. dakikada Lemina'nın Talisca'ya faulü ve 36. dakikada Semedo'nun Barış Alper'e müdahalesi için üç hakem de net sarı kart olması gerektiğini söyledi.

Osimhen'in Penaltı Beklediği Pozisyon

39. dakikada Osimhen yerde kaldı ve penaltı bekledi. Bahattin Duran, "Etkili bir temas yok, Osimhen biraz abarttı. Devam kararı doğru" dedi. Deniz Çoban, "Penaltı gerekmez. Osimhen'in sonrasındaki davranışları sportmence değil. Hakemin uyarması gerekirdi" ifadelerini kullandı. Bülent Yıldırım ise "Küçük bir temas var. Devam kararı doğru" yorumunu yaptı.

Yunus Akgün'ün Sarı Kartı Hatalı

Yunus Akgün'ün gördüğü sarı kart için Deniz Çoban, "Kazara çarpıyor Yunus ama hakem bilerek çarptığını düşünüyorsa bunun sarı kartı da olmaz. Bu sarı kart hatalı" dedi. Bahattin Duran, "Ya hiç kart olmaz ya kırmızı kart olur. Bence kart görmemeliydi" ifadelerini kullandı. Bülent Yıldırım da aynı görüşü paylaştı.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması

Yunus Akgün'ün İkinci Sarı Kartı Gerekirdi

42. dakikada Yunus'un Oosterwolde'ye faulü sonrası Bahattin Duran, "Yunus topa vurdu ama kramponu kafaya çarptı. Sarı kart görmesi gerekirdi. İkinci sarı kartı görmeliydi" dedi. Deniz Çoban, "Bu ikinci sarı kart olmalıydı" derken, Bülent Yıldırım, "Futbol oyun kurallarında rakibin sağlığını etkileyecek şekilde, rakibin başıyla buluşuyorsa krampona net tartışmasız bir ikinci sarı karttır" yorumunu yaptı.

Ederson'un Tepkisi İkinci Sarı Kart Gerektirir Mi?

45+3. dakikada Ederson'un tepkisine Deniz Çoban, "Hakem bunu görmedi. Ederson limiti doldurdu, ihraç edilmeliydi" dedi. Bahattin Duran, "Yüzde yüz hakeme tepki diyemem. O yüzden de ikinci sarı kart diyemem" ifadelerini kullandı. Bülent Yıldırım ise "Hakem bunu görseydi kayıtsız kalmazdı" şeklinde konuştu.

Barış'ın Faul Beklediği Pozisyon

47. dakikada Barış faul bekledi, oyun devam etti. Üç hakem de "Çok net bir sarı kart" yorumunu yaptı.

Galatasaray Lehine Verilen Penaltı Doğru Mu?

60. dakikada Galatasaray lehine verilen penaltı kararı için Deniz Çoban, "Penaltıda şüphe yok. Oosterwolde de ikinci sarı karttan ihraç olmalıydı" dedi. Bahattin Duran, "Oosterwolde'nin müdahalesi penaltı. Bariz gol şansı engelleme olduğu için ikinci sarı kartla ihracı gerekirdi" ifadelerini kullandı. Bülent Yıldırım da aynı görüşü belirtti.

Ederson'un Kırmızı Kartı Doğru Mu?

62. dakikada Ederson'un gördüğü kırmızı kart için Bahattin Duran, "İkinci sarıdan değil doğrudan kırmızı kart görmeliydi" dedi. Deniz Çoban, "Gecikmiş kırmızı kart çıktı. Daha önce atılmalıydı" yorumunu yaptı. Bülent Yıldırım ise "Otoriteyi bu kadar zorlayan oyuncuyu doğrudan ihraç edin" ifadelerini kullandı.

Diğer Pozisyonlar

73. dakikada Skriniar-Sallai mücadelesinde Deniz Çoban, "Skriniar sarı kart görmeli" derken, Bahattin Duran, "Hücum faul ve sarı kart" dedi. 85. dakikada Torreira'nın Mert'e müdahalesi sonrası sarı kart tartışmasız doğru bulundu. Aynı dakikada Davinson'un topu tribüne vurmasına sarı kart gerekir denildi. 90+1. dakikada Uğurcan'ın hareketi sonrası endirekt serbest vuruş olması gerektiği belirtildi.

Osimhen ve Mert Müldür'e Kırmızı Kart Gerekir Mi?

Maç sonunda Osimhen ile Mert Müldür arasındaki gerginlikte iki oyuncuya sarı kart çıktı. Deniz Çoban, "İki oyuncu da kırmızı kart görmeliydi" derken, Bahattin Duran, "Çok net, tartışmasız ikisine de kırmızı kart" dedi. Bülent Yıldırım da aynı görüşü paylaştı.

Hakemin Karnesi

Deniz Çoban, maçın genel değerlendirmesinde "10 tane sarı kart hatası, 2 kırmızı kart hatası, 1 tane penaltı hatası. Başarısız performans" ifadelerini kullandı. Bülent Yıldırım, "Kanaatimce kötü performans" derken, Bahattin Duran, "2 doğru penaltı ama kötü performans" yorumunu yaptı.