Galatasaray ve Türk futbolunun efsane ismi Fatih Terim, kendi YouTube kanalında dikkat çeken açıklamalarda bulundu. A Milli Takım'ın 2026 Dünya Kupası'na veda etmesinin ardından yaşadığı üzüntüyü dile getiren Terim, turnuvanın geride kaldığını ve Uluslar Ligi'ne odaklanılması gerektiğini söyledi.
ABD'nin Bosna ile eşleşmesi hayıflandırdı
Fatih Terim yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: "Gruptan çıkan ABD'nin direkt Bosna ile eşleşmesi de bizi daha nerelere kadar gideceğimizi de bize hatırlatıyor. O zaman daha çok üzülüyoruz tabii ki. Yani buradan çıksak, Brezilya'nın Japonya ile eşleştiği, Fas'ın Hollanda ile eşleştiği bir ortamda, buradan çıkanın Bosna ile eşleşmesi çok daha iyi ve mantıklı olduğunu düşünecek olursak daha da hayıflanacağız."
Uluslar Ligi hazırlığı vurgusu
Deneyimli teknik adam, turnuvanın bittiğini ve artık Uluslar Ligi'ne odaklanılması gerektiğini belirterek, "Şu bir gerçek ki bu turnuva bitti, şimdi Uluslar Ligi başlıyor. En kısa sürede buranın fiziksel, ruhsal ve zihinsel tedavisini herkes kendi içerisinde yapmalı ve Uluslar Ligi organizasyonuna hazırlanmalıyız" dedi.
Şans çalışana yardım eder
Terim, şans kavramına da değinerek, "Şans, iyi bir planın geriye kalanıdır. Şans, çalışana yardım eder. Aksi halde size 'merhaba' falan demez şans... Tam maça çıkılacak, bir kişi illa çıkıp 'ilk 15-20 dakika gol yemeyelim' der. Ben de diyorum ki 'niye gol atmıyoruz?' Birçok doğru bilinen ama yanlış olan şeyleri değiştirdiğime inanıyorum. Çünkü sadece Allah kanunu değişmez, ayet değişmez. İnsanın koyduğu bir şey değişir" ifadelerini kullandı.
Messi'ye övgü
Lionel Messi hakkında da konuşan Terim, "Messi'nin sahanın içinde yapamayacağı bir hareket yok. Onu başka bir kategoriye koyuyorum. Her zaman da söylediğim gibi ilk 3'ü ona veriyorum. Ben Messiciyim. Kendisiyle hiç denk gelmedim ama çok seyrettim" dedi.
Osimhen ve Mbappe tercihi
Bir soru üzerine kadrosuna hangi forvetleri seçeceği sorulan Terim, "Bir defa Osimhen'i koyalım oraya... Osimhen-Mbappe müthiş olur. Biri çabuk, öteki yıpratıcı. Ama Osimhen-Kane de başka iş yapabilir. Bir de Haaland-Osimhen o da bambaşka olur. Sonuç olarak dördünü de birden oynatmayı isterim" yanıtını verdi.
Terim, Haaland ve Osimhen karşılaştırmasında ise "Haaland, klasik bir 9 numara; topla ilişkisi daha sınırlı, fizik kalitesi yüksek bir golcü. Osimhen ise daha yıpratıcı, daha agresif ve çevik bir oyuncu. Savunmacı olsam, bu iki oyuncuya karşı oynamak istemem" ifadelerini kullandı.



