A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu üçüncü maçında ABD'yi 3-2 mağlup ederek turnuvaya galibiyetle veda etti. Karşılaşma sonrası basın mensuplarına açıklamalarda bulunan milli futbolcu Orkun Kökçü, üzüntüsünü dile getirirken, galibiyetin takım onuru için önemli olduğunu vurguladı.
Orkun Kökçü: Ülkemizden özür diliyoruz
Orkun Kökçü, "Öncelikle çok üzgünüz. Ülkemizden, vatandaşlarımızdan özür diliyoruz çünkü bunu hak etmediler. Daha güzel başarılar elde etmek, turnuvada daha iyi yerlere gelmek istiyorduk. Ama ne yazık ki bunu başaramadık" dedi. 25 yaşındaki orta saha oyuncusu, herkesin kendi öz eleştirisini yapması gerektiğini belirterek, "Herkes kendi öz eleştirisini yapar ve bunu yaparak inşallah gelecekteki turnuvalarda ülkemizi daha güzel bir şekilde gururlandırabiliriz. Bu şu an bizim en önemli düşüncemiz" ifadelerini kullandı.
"Bu galibiyetle kendi onurumuzu kurtardık"
Takımda morallerin hala düşük olduğunu dile getiren Kökçü, "Tabii ki moralimiz hala düşük çünkü sonuçta hiç kimse bunu hayal etmiyordu. Herkesin hedefi turnuvada daha da ilerlemekti. O yüzden moraller hala biraz düşük. Ama bu galibiyetle kendi onurumuzu kurtardığımızı düşünüyorum. O da önemli bir şey" diye konuştu.
İkinci maç sonrası moral düşüktü, motivasyon yüksekti
Bugün kendi onurları için mücadele ettiklerini belirten Orkun, "Tabii zor çünkü ikinci maçtan sonra elendiğimizi biliyorduk. O da ister istemez herkesin moralini bozuyor. Sonuçta bu maçta bir galibiyetle dönsek bile turnuva için çok bir şey ifade etmiyor. Dediğim gibi, tek onurumuz için oynadık bugün. O yüzden ikinci maçtan sonra moralimiz düşüktü ama motivasyonumuz yüksekti. Çünkü sonuçta yine bir şey için oynuyorduk" ifadelerinde bulundu.
"Bizim için önemli bir deneyim oldu"
Gelecek Dünya Kupaları'nda daha büyük başarılara ulaşmayı umduklarını belirten Kökçü, sözlerine şöyle devam etti: "Bu galibiyet bizim için çok önemliydi çünkü ismimizi yukarıda tutmak istiyoruz. Çok kaliteli bir takıma sahip olduğumuzu biliyoruz ve aslında bundan daha iyi bir takım olduğumuzu dünyaya göstermek istedik. Çoğumuz için bu ilk Dünya Kupası'ydı ve bizim için önemli bir deneyim oldu. Şimdi bu deneyimden ders çıkarıp daha çok çalışmamız gerekiyor. Gelecek Dünya Kupaları'nda daha büyük başarılara ulaşmayı umuyoruz çünkü ülkemizdeki insanlar bunu hak ediyor."
Başarılı olmak için öz eleştiri şart
Dünya Kupası'ndaki hayal kırıklığının Uluslar Ligi ve Avrupa Şampiyonası elemelerine yansıması sorulan Kökçü, "Onu bilemeyiz. Herkes kendisini eleştirecek illaki. Daha da başarılı olmak için herkes öz eleştirisini yapacak ve inşallah dersimizi çıkarırız bu turnuvadan. A Ligi'ne çıktık. Zor rakipler, bu seviyedeki rakipler var. O yüzden çok iyi hazırlanmamız lazım ve bu tecrübeyi ders olarak çok iyi değerlendirmemiz lazım" yanıtını verdi.
Taraftarlara teşekkür
Ay-yıldızlı taraftarlar hakkında da konuşan Orkun Kökçü, "Halkımızı hayal kırıklığına uğratmak istemiyorduk. Bizim için en önemli konu buydu çünkü bize büyük destek verdiler. Benim için en büyük motivasyon da maçı kazanmak zorunda olmamızdı. Bu maçı kaybedemezdik çünkü nereye gidersek gidelim bizi destekleyen taraftarlarımıza bunun karşılığını vermemiz gerekiyordu. Kendilerine teşekkür ediyorum" diyerek sözlerini noktaladı.



