Samsunspor Basın Sözcüsü Suat Çakır'dan Açıklamalar: Avrupa Yolunda Kritik Vurgular
Samsunspor Basın Sözcüsü Suat Çakır, Nuri Asan Tesisleri'nde düzenlenen basın toplantısında takımın gündemine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Çakır, kalan maçlardaki hedefler, sakatlık durumları ve taraftar desteğinin önemine dair detaylı bilgiler paylaştı.
Avrupa Ligi İçin En Kısa Yol: Türkiye Kupası
Suat Çakır, bir sonraki sezonda Avrupa kupalarına katılmanın en kısa yolunun Türkiye Kupası'nı kazanmak olduğunu belirtti. "İyi oynayan eski Samsunspor'a yeniden kavuştuk. Sakat oyuncuların iyileşmesi ve fizik kondisyon olarak hazır olmaları takımımıza büyük katkı sağladı. İnşallah bu güzel oyunumuzu devam ettireceğiz" dedi.
Çakır, önlerindeki kritik Trabzonspor kupa maçına dikkat çekerek, "Bu maçta tüm taraftarlarımızı tribüne bekliyoruz. Stadımızın kapılarını çocuklarımıza açtık. En az 25 bin kişi olmamız gerekiyor. Taraftarımıza çok ihtiyacımız var" ifadelerini kullandı.
Hedefler ve Sakatlık Durumları
Süper Lig'de ilk 5 hedefini sürdürdüklerini vurgulayan Çakır, şunları söyledi: "Samsunspor olarak 47 resmi maç oynadık. 5'incilik hedefimiz var. Biraz geriye düşmüş olsak da bu ihtimal hala var. Kupada Trabzonspor, ligde de Alanyaspor maçlarını kazanarak şansımızı sürdürmek istiyoruz."
Sakat oyuncularla ilgili olarak ise, "Jaures Assoumou iyileşti, ancak Celil'in sezonu kapatmış gibi görünüyor. Geçen hafta iyileşir gibi oldu ama aynı yer tekrar nüksetti. Bu sezon oynaması zor" açıklamasını yaptı.
Teknik Direktör Cezası ve Maç Hazırlıkları
Teknik direktör Markus Gisdol (Fink Hoca) hakkında verilen 3 maç cezasına değinen Çakır, "Federasyonun kararları herkes tarafından sorgulanmaya başlandı. Tüm takımlar hakemlerden ve federasyondan şikayetçi. Tahkim Kurulu'na başvurduk ancak ret kararı çıktı" dedi.
Buna rağmen motivasyonlarının yüksek olduğunu belirten Çakır, "Hocamızın olmadığı maçlarda 2'de 2 yaptık, inşallah 3'te 3 yaparız. Rakip büyük ya da küçük fark etmez, herkesi yenmek için oynayacağız" şeklinde konuştu.
Taraftar Davranışları ve Hukuki Süreçler
Son maçlarda yaşanan taraftar olaylarına da değinen Suat Çakır, "Beşiktaş maçında başkanımız Yüksel Yıldırım'a yönelik hakaretler maçtan önce başladı, maç içinde ve sonrasında da devam etti. Özellikle başkanımızın 100 yaşındaki annesine yönelik hakaretler görmezden gelindi" ifadelerini kullandı.
Çakır, "Küfüre ve hakarete karşıyız, olmaması gerekiyor. Benzer durumlar Fenerbahçe ve Galatasaray maçlarında da yaşanıyor. Fenerbahçe maçında takımımıza ve başkanımıza yönelik hakaretler nedeniyle yaklaşık 150 dava açıldı. Hukuki süreç devam ediyor" açıklamasını yaptı.
Trabzonspor Maçına Hazırlık
Perşembe akşamı oynanacak Türkiye Kupası maçına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Çakır, "Trabzonspor ligin güçlü ekiplerinden biri ve şampiyonluk mücadelesi veriyor. Biz ise eksiklerimizi tamamladık. İlk oynadığımız maçla bu karşılaşma aynı olmayacak. O maçta çekingen oynadık, bu bir gerçek" dedi.
Son olarak, "Avrupa'ya gitmek için iki maç kaldı. Şu an avantaj bizde, kendi sahamızda oynuyoruz. Tüm camia olarak turu geçeceğimize yürekten inanıyoruz" diyerek sözlerini tamamladı.



