2026 Dünya Kupası'nda Türkiye ile ABD arasında oynanacak maç öncesinde ABD Ticaret Odası tarafından bir davet düzenlendi. Los Angeles'ın Marina Del Rey bölgesindeki bir otelde gerçekleşen organizasyona Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak, eski Bakan ve İzmir Milletvekili Mehmet Muharrem Kasapoğlu, Türkiye'nin Washington Büyükelçisi Sedat Önal, eski Fenerbahçe Başkanı Ali Koç, eski A Milli Takım Teknik Direktörü Şenol Güneş ve Chobani Kurucusu Hamdi Ulukaya katıldı.
Bakan Bak'tan Dostluk Vurgusu
Davette konuşan Bakan Bak, Türkiye ile ABD arasındaki uzun süreli dostluk ve ticaret ilişkisine dikkat çekerek, "Kültürel etkinlikler ve sportif faaliyetler toplumlarımızı birbirine yaklaştırıyor. Bugün iki ülke arasında bir maç oynanacak ama bu maçı dostluk kazanacak. 2028 Los Angeles Olimpiyatları'nda yine burada olacağız. Futbolu sadece sonuçlarla düşünmemek gerekiyor. Takımımızı destekliyoruz. 24 yıl sonra bizi Dünya Kupası'na dahil ettiler, emeği geçen herkese teşekkür ederim" ifadelerini kullandı.
Ulukaya ve Önal'dan Açıklamalar
Los Angeles'ta kurulan 'Turkish Vibe Zone' ve ABD Milli Takımı sponsoru Chobani'nin CEO'su Hamdi Ulukaya, "Güzel bir davette bir aradayız. İki güzel takım karşı karşıya gelecek. Türkiye bir sonraki tura yükselemediği için biraz üzgünüz. San Francisco'daki 2. maçı izledim, Türkiye her şeyini verdi, kalbiyle oynadı. Hepsine gönülden teşekkür ediyorum" dedi.
Büyükelçi Sedat Önal ise futbolun kazanmak ya da kaybetmek olmadığını belirterek, "Milli takımımız bugün son maçına çıkacak, biz onları her zaman destekleyeceğiz. ABD'ye geldiklerinden beri gösterilen ilgi ve yardımseverlik için teşekkür ediyorum. Türk-Amerikan ilişkilerinin ne kadar iyi olduğunu gösterdik. Bu yıl ABD'nin kurtuluşunun 250. yılı, her yıl diplomatik ilişkilerimiz güçleniyor" şeklinde konuştu.
Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu, FIFA yetkilileriyle toplantısı nedeniyle davete katılamadı.



