Fenerbahçe'nin Kosovalı santrforu Vedat Muriqi, kulüp televizyonuna yaptığı açıklamalarda transfer sürecini ve teknik direktör İsmail Kartal hakkındaki düşüncelerini paylaştı. 26 Haziran 2026'da yayınlanan röportajda Muriqi, sarı-lacivertli formaya kavuşmanın mutluluğunu dile getirdi.
Hiç Gitmemiş Gibiyim
Fenerbahçe'yi sürekli takip ettiğini belirten Vedat Muriqi, "Fenerbahçe'yi ne kadar özlediğimi biliyordum ama kulüpten içeri girdiğim anda daha iyi anladım. Gittiğim andan itibaren takımı takip ediyordum. Uzakta da olsam aslında işlerin içindeydim. Sanki hiç gitmemiş gibiyim" dedi. Fenerbahçe'ye dönmeyi sürekli hayal ettiğini vurgulayan Kosovalı forvet, "Bu büyüklük başka bir yerde yok. Avrupa'da oynadık, tecrübelendik ama bizim takımın büyüklüğü başka" şeklinde konuştu.
Transfer Süreci: Ocak Ayında Temas
Geçtiğimiz sezon devre arasında iletişime geçildiğini belirten Muriqi, "Ocak ayında bir iletişim olmuştu ama Mallorca da kendi derdine düştüğü için çok fazla konuşulmadı" dedi. Sezon başında menajerinin aradığını aktaran yıldız oyuncu, "Oğuz Çetin benimle iletişime geçti dedi. Ben de hemen kabul ettim. 'Lig yeni bitti, tatil yap' dediler ama 'Siz anlaşın, tatili yaparız' dedim. Mallorca'dan ayrılacağım belliydi zaten. Diğer takımlar işleri karıştırmadan hallettik" sözlerini dile getirdi.
Tecrübeli ve İstekli Vedat
Bireysel durumundan bahseden Kosovalı forvet, "Tecrübelendim. Çok fazla şey gördüm. Artık 25 yaşındaki Vedat yok. Daha tecrübeli bir Vedat var ama 25 yaşındakinden daha istekli bir Vedat var" şeklinde konuştu. Lazio günleri ile ilgili ise "Lazio'da oynama fırsatı bulamadım. Önümde o dönemin Altın Ayakkabı sahibi Ciro Immobile vardı" dedi.
İsmail Kartal İtirafı
Teknik direktör İsmail Kartal'a dair soruya Vedat Muriqi, "Hocamızın yanılmıyorsam dördüncü dönemi oluyor. Artık kulübün sembol isimlerinden bir tanesi, hatta en başında da gelebilir diyebilirim. Ne zaman geldiyse aynı performansı, aynı isteği, aynı oyunu ve aynı arzuyla hem taraftara keyifli oyun deneyimi sundu hem de puan olarak artısını yaptı. İsmail Hoca'nın son dönemlerde ulaştığı bu puana başka bir hoca ulaşmadı diye biliyorum" cevabını verdi. Rizespor'dan Fenerbahçe'ye gelirken İsmail Kartal ile görüştüklerini anlatan Muriqi, "Hocam burada Fenerbahçe var, biz Fenerbahçe'ye gitmek istiyoruz dedim. 'Doğru, ben de oynadım. Bir şey diyemiyorum, çok güzel kulüp' dedi. Sağ olsun o dönem beni anladı. Ama işte kader yıllar sonra tekrar bizi bir araya getirdi. İdmanlarımız dişe diş geçiyor, tam da onun istediği gibi. Onun önderliğinde bu yıl inşallah hedefimiz olan şampiyonluğa ulaşacağız" ifadelerini kullandı.
Gol Hedefi ve Şampiyonluk Vurgusu
Gol hedefine dair Vedat Muriqi, "Herkes bizden gol bekliyor. Hedefim tabii ki ne kadar çok gol atabiliyorsam, atmak. Kendime hiçbir zaman sezon başı hedef belirlemedim. Amacım tamamen kulübe bir şekilde katkı sağlamak. Gol olur, asist olur, mücadele olur, saha dışında ağabeylik vs. olur. Ne kadar katkı sağlayabilirsem o kadar katkı sağlamak istiyorum. Ana hedef şampiyonluk ve bu şampiyonluğa herkesin katkısıyla ulaşacağımızı düşünüyorum. Fenerbahçe için elimden ne gerekiyorsa onu yapmaya hazırım" şeklinde konuştu.
Fenerbahçe, Vedat Muriqi ile 3 yıllık sözleşme imzaladı.



