2026 FIVB Milletler Ligi (VNL) Ankara'da düzenlenen ikinci hafta karşılaşmalarında A Milli Kadın Voleybol Takımı, son maçında Çin'i 3-2 mağlup etti. Başantrenör Daniele Santarelli, galibiyetin ardından Anadolu Ajansı muhabirine değerlendirmelerde bulundu.
Santarelli: Hedefimize ulaştık
Santarelli, dört maçı da kazanarak hedeflerine ulaştıklarını belirtti. “Bu taraftar, bu destekçiler için istediğimiz şey buydu. Gerçekten harika bir haftaydı. Çok mutluyum çünkü hedefimiz buydu ve biz bu hedefe ulaştık. Gelişmek istiyorduk, asla pes etmek istemiyorduk.” ifadelerini kullandı.
Çin maçı değerlendirmesi
Çin'in iyi bir mücadele verdiğini aktaran İtalyan başantrenör, “Bugün bence iyi bir rakibe karşı oynadık. Birçok takımın ne kadar zorlandığını görüyorum çünkü seviye hiç düşük değil. Her yerde büyük bir denge var. Her takım, herkese karşı kazanabilir ya da kaybedebilir.” dedi.
Oyunculara mesaj
Santarelli, oyuncularına maçın içinde kalmalarını söylediğini belirtti: “Bir set kaybetmemiz ya da çok iyi oynamıyor olmamız önemli değil. Önemli olan maçın içinde kalmak. Her an hazır olmalarını istedim. Her oyuncu değişiklik için, hamle için hazır olmalıydı.”
Japonya etabı zorlu geçecek
VNL'in Japonya'da gerçekleştirilecek üçüncü etabında seviyenin yüksek olacağını vurgulayan Santarelli, “Polonya, ABD, Japonya ve Tayland gibi çok önemli rakiplerle karşılaşacağız. Bu yüzden her şeyi değerlendirmek istiyorum. Her galibiyet önemli olacak. Aynı zamanda bazı oyunculara, örneğin Melissa'ya dinlenme fırsatı vermek de önemli olabilir. Bunu daha sonra net şekilde göreceğim.” diye konuştu.
Ankara seyircisine veda
Ankara seyircisini özleyeceğini dile getiren Santarelli, “Desteklerini almak gerçekten inanılmazdı. Türkiye'ye bir kez daha gelip Avrupa Şampiyonası'nda oynamak için sabırsızlanıyorum. Çünkü orada neler yaşanacağını hayal bile edemiyorum.” şeklinde görüş belirtti.



