Amasya'da kötü koku sonrası girilen evden 1 ton atık çıkarıldı
Amasya'da kötü koku sonrası evden 1 ton atık çıktı

Amasya'nın Bahçeleriçi Mahallesi Sebil Sokak'ta bir apartmanın giriş katındaki daireden yayılan kötü koku, sağlık ve güvenlik ekiplerini harekete geçirdi. Yapılan incelemede evde uzun süredir biriktirilen evsel atıklar ve kullanılmayan eşyalar nedeniyle sağlıksız yaşam koşulları oluştuğu belirlendi. İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu kararı doğrultusunda belediye ekipleri temizlik çalışması başlattı.

Ekipler sevk edildi ve inceleme yapıldı

Olay, 23 Haziran 2026 tarihinde meydana geldi. Apartman sakinlerinin şikayeti üzerine adrese sağlık, polis, Amasya Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ve Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri sevk edildi. Ekiplerin yaptığı incelemede, evde biriken çöp yığınlarının çevre ve halk sağlığı açısından risk oluşturduğu tespit edildi.

Yaklaşık 1 ton atık kontrollü şekilde çıkarıldı

İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu kararı doğrultusunda gerekli yasal işlemler başlatıldı. Belediye ekipleri, güvenlik önlemleri altında evde temizlik çalışması yaptı. Evden yaklaşık 1 ton çöp, kullanılamaz eşya ve çeşitli atık malzeme kontrollü şekilde dışarıya çıkarıldı. Atıklar, hidrolik sıkıştırmalı çöp araçlarıyla götürüldü.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Yetkililerden uyarı

Yetkililer, benzer durumların önüne geçmek için vatandaşların biriktirme alışkanlıkları konusunda dikkatli olmaları gerektiğini belirtti. Amasya Belediyesi, sağlıksız yaşam koşullarının önlenmesi için düzenli denetimler yapacaklarını açıkladı.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması