Amasya'nın Bahçeleriçi Mahallesi Sebil Sokak'ta bir apartmanın giriş katındaki daireden yayılan kötü koku, sağlık ve güvenlik ekiplerini harekete geçirdi. Yapılan incelemede evde uzun süredir biriktirilen evsel atıklar ve kullanılmayan eşyalar nedeniyle sağlıksız yaşam koşulları oluştuğu belirlendi. İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu kararı doğrultusunda belediye ekipleri temizlik çalışması başlattı.
Ekipler sevk edildi ve inceleme yapıldı
Olay, 23 Haziran 2026 tarihinde meydana geldi. Apartman sakinlerinin şikayeti üzerine adrese sağlık, polis, Amasya Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ve Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri sevk edildi. Ekiplerin yaptığı incelemede, evde biriken çöp yığınlarının çevre ve halk sağlığı açısından risk oluşturduğu tespit edildi.
Yaklaşık 1 ton atık kontrollü şekilde çıkarıldı
İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu kararı doğrultusunda gerekli yasal işlemler başlatıldı. Belediye ekipleri, güvenlik önlemleri altında evde temizlik çalışması yaptı. Evden yaklaşık 1 ton çöp, kullanılamaz eşya ve çeşitli atık malzeme kontrollü şekilde dışarıya çıkarıldı. Atıklar, hidrolik sıkıştırmalı çöp araçlarıyla götürüldü.
Yetkililerden uyarı
Yetkililer, benzer durumların önüne geçmek için vatandaşların biriktirme alışkanlıkları konusunda dikkatli olmaları gerektiğini belirtti. Amasya Belediyesi, sağlıksız yaşam koşullarının önlenmesi için düzenli denetimler yapacaklarını açıkladı.



