Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, imam hatip meslek derslerini branşlaştıracak bir adımı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) ile birlikte yürüttüklerini belirtti. Bakan Tekin, Ankara'da Ümitköy Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde düzenlenen mezuniyet törenine katılarak öğrencilere diplomalarını verdi.
Kat Sayı Zulmü Tarihe Karıştı
Bakan Tekin, konuşmasında imam hatip okullarının geçmişte maruz kaldığı kat sayı uygulamasına değinerek, "İmam hatip okullarında okuyan çocukların önlerine kat sayı zulmü adıyla bildiğimiz bir uygulama getirildi. Cumhurbaşkanımız 2001'de 'Artık Türkiye'de hiçbir şey eskisi gibi olmayacak' diyordu. Bugün bu durumların hiçbirisi yok" ifadelerini kullandı.
Tekin, imam hatip okullarının artık Türkiye'de bir marka haline geldiğini vurgulayarak, başörtüsü yasağının kaldırılması ve 2012'de 4+4+4 eğitim sistemine geçilmesiyle birlikte imam hatip okullarının orta kısımlarının yeniden açıldığını hatırlattı.
Branşlaşma ve Yeni Projeler
Bakan Tekin, imam hatip okullarında farklı projeler geliştirildiğini belirtti: "Artık imam hatip okullarımızda spor, güzel sanatlar, fen ve sosyal bilimler programları var. Çince, Japonca, Korece, Rusça dillerinde eğitim veren okullarımız mevcut. 2023'te göreve başladıktan sonra meslek derslerine odaklandık. İmam hatip meslek derslerini branşlaştıracak bir adımı YÖK ile beraber yürütüyoruz."
Türkiye'nin Eğitimdeki Sıçrayışı
Tekin, eğitim alanındaki reformların uluslararası alanda da takdir edildiğini söyledi. "İki ay önce OECD Genel Sekreteri Türkiye'deydi. OECD direktörü kamuya açık konuşmasında 'Türkiye'nin eğitimde olağanüstü sıçrayışı' ifadesini kullandı. Bu çalışmalarla eğitim öğretim süreçlerinin önündeki anti-demokratik engelleri kaldırıyor, çocuklarımızın geleceğe daha iyi hazırlanmaları için çaba gösteriyoruz" dedi.
Tören sonunda Bakan Tekin, mezun öğrencilere diplomalarını vererek hatıra fotoğrafı çektirdi.



