Bakırköy Adliyesi Ek Hizmet Binası'nda rutin bir güvenlik kontrolü sırasında akılalmaz bir olay yaşandı. Saat 15.30 sıralarında adliyeye girmek isteyen 66 yaşındaki Nahit Y., çantasını X-Ray cihazına bıraktığında cihaz alarm verdi. Güvenlik görevlilerinin şüphelenmesi üzerine yapılan detaylı aramada çantadan biber gazı, ucuna cerrahi neşter takılı metal cisim, 4 adet yedek neşter başlığı ve çalışır durumda bir kalem silah çıktı.
Şüphelinin ifadesi herkesi şaşkına çevirdi
Gözaltına alınan Nahit Y., savcılık ifadesinde olayla ilgili ilginç açıklamalarda bulundu. Adliyeye tanık olan bir arkadaşına eşlik etmek için geldiğini ve yanlışlıkla ek binaya yönlendirildiğini söyledi. Biber gazını güvenlik amacıyla taşıdığını, neşterin ise site havuzunun camlarına çekilen filmlerden kaldığını iddia etti.
Kalem silah için 'yıllardır çantamdaydı' savunması
En dikkat çekici ifade ise kalem silahla ilgiliydi. Nahit Y., "El çantamda bulunan kalem şeklindeki silahı, 96-97 yıllarında çalıştığım bir spor kulübündeki arkadaşım vermişti. Bana kurusıkı olduğunu söylemişti. Kalem şeklinde olduğundan çantamın dibinde öylece yıllarca kalmış. Nasıl çalıştığını dahi bilmem" dedi. Ayrıca eşinden çantasını istediğini ve eşinin yanlışlıkla bu kullanmadığı çantayı verdiğini, evde takıntı hastası bir oğlu olduğu için bu tür eşyaları ortalıkta bırakmadıklarını belirtti.
Şüpheli tutuklandı
Güvenlik kameralarına yansıyan olayda, Nahit Y. emniyetteki işlemlerinin ardından çıkarıldığı Sulh Ceza Hakimliği tarafından 'Ruhsatsız ateşli silahların veya mermilerin satın alınması, taşınması veya bulundurulması' suçundan tutuklanarak cezaevine gönderildi. Arkadaşı Mehmet S. ise ifadesinin ardından serbest bırakıldı.



