Doğalgaz borusunu kesip patlatan sanık: 'Gelmezsen evi yakarım'
Doğalgaz borusunu kesip patlatan sanık hakim karşısında

Konya'nın Karatay ilçesinde, boşanma aşamasındaki eşine 'Gelmezsen evi de yakacağım, kendimi de yakacağım' mesajı atıp doğalgaz borusunu keserek evi patlatan Osman Ç., 17 kişinin yaralanmasına neden olduğu olayda hakim karşısına çıktı. İlk duruşmada sanığın savunması dikkat çekerken, olaydan etkilenen 34 kişi şikayetçi oldu.

Patlama Gece Yarısı Meydana Geldi

5 Mayıs 2025'te saat 01.30 sıralarında, Karatay ilçesi Gaziosmanpaşa Mahallesi Menzil Caddesi'ndeki Karbel Siteleri'nde bulunan 4 katlı 17 daireli İkram Apartmanı'nın 3. katında oturan Osman Ç.'nin evinde patlama yaşandı. Patlamanın ardından çıkan yangın, ihbar üzerine olay yerine sevk edilen polis, itfaiye, sağlık, AFAD ve doğalgaz dağıtım şirketi ekipleri tarafından kısa sürede söndürüldü.

Patlamada yaralanan Osman Ç. ve binadaki 17 kişi ambulanslarla kentteki hastanelere kaldırıldı. İkram Apartmanı ve site içindeki diğer apartman sakinleri tahliye edilirken, patlamanın etkisiyle apartman ve çevresindeki binalarda, site bahçesinde ve cadde kenarında park halindeki araçlarda hasar oluştu.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Bilirkişi İncelemesi ve Bina Yıkımı

Ekiplerin ilk incelemelerinde, patlamanın bir süredir eşinden ayrı yaşayan Osman Ç.'nin oturduğu dairede kesilen doğalgaz borusundan sızan gazdan kaynaklandığı belirlendi. Uzman bilirkişi heyeti, AFAD ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü ekipleri binada ve çevresinde detaylı incelemeler yaptı. Çalışmaların ardından hasar gören bina yıkıldı.

Olayla ilgili hazırlanan iddianamede, Osman Ç. hakkında 17 kişiye karşı 'Basit yaralama' suçundan her biri için 6'şar aydan 1'er yıla kadar, 48 kişiye yönelik 'Mala zarar verme' suçundan her bir kişi için 8'er aydan 6'şar yıla kadar ve 'Genel Güvenliği tehlikeye sokmak' suçundan 1,5 yıldan 7,5 yıla kadar hapis cezası talep edildi.

Sanık Savunması: 'Sigara Çakarken Patlama Oldu'

Konya 2'nci Asliye Ceza Mahkemesi'nde adliyenin konferans salonunda yapılan duruşmaya, tutuksuz yargılanan Osman Ç., müştekiler, yakınları ve avukatları katıldı. Savunmasında, olay günü bir düğüne katıldığını ve alkol aldığını, eve gelip dinlendiğini, sigara içmek için çakmağını çaktığında patlamanın meydana geldiğini öne sürdü. Boşanma aşamasındaki eşine 'Gelmezsen evi de yakacağım, kendimi de yakacağım' diye mesaj attığını kabul eden Osman Ç., şunları söyledi:

"Doğalgaz borusunu ve hortumunu ben kesmedim. Kesildiği iddia edilen hortum, mutfak tüpüne ait hortumdur. Mutfaktaki bulaşık makinem arızalıydı. Tamir etmek amacıyla makineyi yerinden oynatırken, bu hortum yanlışlıkla zarar görmüş olabilir. Evde benden başka kimse bulunmadığı için üçüncü bir kişinin müdahalesi söz konusu değildir. Ayrıca mutfağımda bahsi geçen boru ve hortumu kesecek herhangi bir kesici alet de bulunmuyor. Olaydan dolayı üzgünüm. Kimsenin canına veya malına zarar verme gibi bir niyetim yoktu."

Mağdurlar: 'Kendimizi Enkaz Altında Bulduk'

Patlamanın yaşandığı binada kiracı olarak oturan Ahmet Altun, duruşmada yaptığı açıklamada, "Gece patlama sesiyle uyandık ve üzerimize tuğla parçaları düştü. Kendimizi enkaz altında bulduk. Kendi imkanlarımızla çıktık. Sanıktan şikayetçiyim" dedi. Duruşmaya katılan diğer 34 mağdur da sanıktan şikayetçi olduklarını belirterek, sanığın tutuklanmasını ve en ağır şekilde cezalandırılmasını talep etti.

Mahkeme heyeti, dosyadaki eksikliklerin giderilmesi için duruşmayı erteledi.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması