Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan, Taksim Meydanı'nda ziyarete açılan 'Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Sıfır Atık' sergisine ilişkin sosyal medya hesabından bir paylaşım yaptı. Erdoğan, serginin hayırlara vesile olmasını dileyerek, sıfır atık bilincinin yaygınlaşmasına vurgu yaptı.
Serginin Amacı ve İçeriği
Emine Erdoğan, paylaşımında şu ifadelere yer verdi: 'Sıfır Atık Vakfımızın öncülüğünde ve ilgili kurumlarımızın işbirliğinde hayata geçirilen sergi, bir lokma ekmeğin, bir damla suyun ve toprağa düşen her emeğin ne kadar kıymetli olduğunu güçlü bir şekilde hatırlatıyor.' Erdoğan, serginin daha bilinçli bir yaşam kültürünün yaygınlaşmasına katkı sunacağına inandığını belirterek, tüm İstanbulluları sergiyi deneyimlemeye davet etti.
Sıfır Atık Projesinin Önemi
Sıfır Atık Projesi, Emine Erdoğan'ın himayesinde 2017 yılında başlatılmış ve kısa sürede ulusal ve uluslararası düzeyde takdir toplamıştı. Proje kapsamında bugüne kadar milyonlarca ton atığın geri dönüşümü sağlanırken, çevre bilincinin artırılması hedefleniyor. Sergi, bu kapsamda farkındalık oluşturmayı amaçlıyor.
Sergi Detayları
Taksim Meydanı'nda açılan sergi, ziyaretçilere sürdürülebilir yaşam ve sıfır atık konusunda interaktif deneyimler sunuyor. Sergide, geri dönüştürülmüş malzemelerden yapılan eserler ve bilgilendirici panolar yer alıyor. Ziyaretçiler, atıkların nasıl değerlendirilebileceğine dair pratik bilgiler edinebiliyor.



