Hatay'ın Reyhanlı ilçesinde özel halk otobüsüne binmek isteyen tekerlekli sandalyeli engelli Salih Kara, şoförden engelli rampasını açmasını istedi. Şoför, yanında refakatçisi olmadığı gerekçesiyle rampayı açmayarak, "Ben senin hizmetçin miyim" dedi. Tartışmayı cep telefonuyla kaydeden Kara, görüntüleri sosyal medyada paylaştı. Olayın ardından Hatay Büyükşehir Belediyesi, hat sahibine 3 ayrı maddeden para cezası uyguladı.
Olayın Detayları
Olay, önceki gün Reyhanlı ilçesinde meydana geldi. Yüzde 87 engelli raporu bulunan 3 çocuk babası Salih Kara (37), hastaneden dönerken durakta özel halk otobüsüne binmek istedi. Şoförden engelli rampasını açmasını rica eden Kara, şoförün "Refakatçi gelmeden almak yasak" yanıtıyla karşılaştı. Tartışma büyüyünce Kara, anları cep telefonuyla kaydetti. Görüntülerde şoförün, "Niye afra tavra yapıyorsun? Ben senin hizmetçin miyim ya niye telefonla çekiyorsun? İstediğin yere yaz" dediği duyuluyor.
Belediye Başkanından Özür
Görüntülerin sosyal medyada yayılmasının ardından Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk, X hesabından yaptığı açıklamada, "Evet, biz bu halkın hizmetçisiyiz. Vatandaşımızdan özel halk otobüsü şoförü adına özür dilerim. Tekrarı olmaması için ne gerekiyorsa yapacağız. Hatay halkına hizmeti sindiremeyenin belediyemizde işi yok" ifadelerini kullandı. Başkan Öntürk, ayrıca idari ve yasal sürecin başlatıldığını duyurdu.
Engelli Vatandaş Tazminat Davası Açacak
Salih Kara, konunun takipçisi olacağını belirterek, "Avukata vekalet verdikten sonra tazminat davası açacağım. Davayı kazanırsam parayı Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği'ne bağışlayacağım. Beni en çok yaralayan şey, çektiğim videoyu eşimin küçük kızımın yanında açıp izlemesi oldu. Kızım çok üzüldü" dedi.
Hat Sahibine Uygulanan Cezalar
Hatay Büyükşehir Belediyesi, engelli rampasını açmadığı, vatandaşa kaba davrandığı ve güzergah kurallarını ihlal ettiği tespit edilen toplu ulaşım hattı sahibine 3 ayrı maddeden para cezası kesti. Cezanın miktarı açıklanmazken, belediye benzer olayların tekrarlanmaması için gerekli önlemlerin alınacağını bildirdi.



