Düzce'nin Kaynaşlı ilçesinde emekli bir çift, kurdukları serada hindistan cevizi kabuğu kullanarak topraksız tarım yöntemiyle çilek yetiştiriyor. Yoğun talep nedeniyle satışlara kişi başı 1 kilogram sınırı getirildi.
Emekli Çiftin Yeni Hayali: Topraksız Çilek Serası
İstanbul'da 26 yıl çalıştıktan sonra emekli olan Cengiz Çelebi, şehrin gürültüsü ve stresinden uzaklaşmak için eşi Saliha Çelebi ile birlikte memleketi Düzce'nin Kaynaşlı ilçesine yerleşti. Tarımla uğraşmaya karar veren Çelebi, başlangıçta bu fikre sıcak bakmayan eşini ikna edebilmek için kayınpederine ait arazide kurduğu seraya "Saliha'nın Bahçesi" adını verdi.
Hindistan Cevizi Kabuğunda Üretim
Uzun araştırmalar sonucunda çilek üretimine yönelen çift, topraksız tarım yöntemi olan ve hindistan cevizi kabuğundan elde edilen kokopit kullanarak seraya 4 bin yediveren cinsi çilek fidesi dikti. İlk hasatlarını almaya başlayan çift, seranın kapılarını ziyaretçilere açtı. Kendi çileğini dalından kopararak alma imkanı bulan vatandaşlar seraya yoğun ilgi gösterdi.
Talep Yoğun, Satışa Kota
Talebin fazla olması ve herkesin bu lezzeti tadabilmesi amacıyla satışlara kişi başı 1 kilogram kotası konuldu. Cengiz Çelebi, "Talep çok fazla, arayan, gelmek isteyen çok kişi var. Ancak yerimiz küçük olduğu için kısıtlanıyor. Örneğin 5 kilo çilek isteyen oluyor ancak biz 'herkes yiyebilsin, organik çileğin nasıl olduğunu görsün' diyerek 1'er kilo almalarını veya tadımlık almalarını rica ediyoruz" dedi.
Çelebi, pazardan alınan çileğin ömrünün 2 gün olduğunu, kendi yetiştirdikleri çileğin ömrünün ise 7 gün olduğunu belirterek, "Bunları insanların yerinde görmesini istiyoruz" ifadelerini kullandı.
Saliha Çelebi: "İlk Başta İstemiyordum, Şimdi Serayı Büyütmek İstiyorum"
Eşinin kendisini motive etmek için seraya adını verdiğini söyleyen Saliha Çelebi, tarımla uğraşmanın zorluklarına rağmen çok zevkli olduğunu dile getirdi. Başlangıçta bu fikre karşı çıktığını ifade eden Saliha Çelebi, "Çilekleri bu şekilde gördükten sonra kesinlikle eşimin arkasındayım. İlk önce istememiştim ama şu an en çok isteyen benim. Hatta serayı büyütmek istiyorum. Büyütmek için çalışmalara da başladık. İl Tarım ve Orman Müdürümüzün de desteğiyle inşallah seramızı büyütmek istiyoruz" dedi.



