Kayseri Üniversitesi'nde (KAYÜ) mezuniyet heyecanı bu yıl da Ahilik kültürünün önemli sembollerinden biri olan şed kuşatma töreniyle yaşandı. Üniversiteden mezun olan öğrenciler, mezuniyet törenlerinde Batı'dan gelen kep atma geleneği yerine Ahilik kültürünün simgesi olan şed kuşatma törenini sürdürüyor.
Rektör Karamustafa'dan Anlamlı Açıklamalar
Safiye Çıkrıkçıoğlu Meslek Yüksekokulu'nun mezuniyet töreninde konuşan KAYÜ Rektörü Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa, şedin yalnızca bir kuşak olmadığını, aynı zamanda bilgelik, sadakat, tecrübe ve vefanın sembolü olduğunu belirtti. Karamustafa, 'Kendi değerlerimize sahip çıkıyoruz. Bu yüzden 8 yıldır kep yerine şed kuşatıyoruz. Kepin batı dünyasında bir anlamı olabilir ancak bize ait değil. Şed ise bizim medeniyetimizin sembolü. Ustanın çırağına icazet verirken kuşattığı bir değer. Bize ait olmayanı kopyalamak yerine kendi kültürümüzün mirasına sahip çıkıyoruz. Öğrencilerimiz de bunu benimsiyor' ifadelerini kullandı.
Gelenek 8 Yıldır Sürdürülüyor
Kayseri Üniversitesi, 8 yıldır mezuniyet törenlerinde kep atma geleneği yerine şed kuşatma töreni düzenliyor. Bu uygulama, üniversitenin Ahilik kültürüne verdiği önemi gösteriyor. Öğrenciler de bu geleneği benimseyerek mezuniyetlerini şed kuşanarak kutluyor.
Ahilik Kültürü ve Şed Sembolü
Ahilik kültüründe şed, ustanın çırağına mesleki yeterliliğini ve ahlaki olgunluğunu belgelemek için kuşattığı bir kuşaktır. Şed, aynı zamanda toplumsal dayanışma ve dürüstlük gibi değerleri simgeler. KAYÜ'nün bu geleneği yaşatması, öğrencilere kültürel mirasın önemini aşılamayı amaçlıyor.



