Oğlunu 3 kurşunla öldüren babanın savunması: Şarjörü boşaltabilirdim
Oğlunu 3 kurşunla öldüren babanın savunması

Kastamonu'nun Taşköprü ilçesinde geçen yıl 8 Kasım 2025'te meydana gelen olayda Hüseyin Çalık, 42 yaşındaki oğlu Önder Çalık'ı evlerinin bahçesinde tabancayla 3 kez ateş ederek öldürdü. Olayın ardından tutuklanan baba hakkında Kastamonu Ağır Ceza Mahkemesi'nde 'altsoydan akrabayı kasten öldürme' ve 'ruhsatsız silah bulundurma' suçlarından dava açıldı. Duruşmanın ilk oturumunda sanık Hüseyin Çalık, oğlunun kendisine tüfekle saldırdığını, korktuğu için ayaklarına doğru ateş ettiğini, öldürme kastı olmadığını söyledi.

Olayın geçmişi ve aile içi şiddet iddiaları

Sanık Hüseyin Çalık, ifadesinde oğlunun uzun yıllardır alkol aldığında taşkınlık çıkardığını, eşini ve çocuklarını dövdüğünü, kendisini baltayla kovaladığını iddia etti. Oğluna iş kurduğunu ancak batırdığını, evlendirdiğini ancak düzelmediğini anlatan Çalık, '20 yıldır oğlum bu şekilde. İstanbul'da akrabaların yanında kaldım, dönünce odamın kapısına kilit yaptırdım' dedi.

Olay günü yaşananlar

Olay günü düğünden dönerken oğluyla tartıştığını belirten Hüseyin Çalık, arkadaşlarıyla alkol masasına oturduklarını, oğlunun küfürlü konuşmaya başlayınca eve gönderildiğini anlattı. Eşinin arayıp 'Önder tüfeği aldı, sizi öldüreceğim diyor' demesi üzerine eve gittiğini söyleyen Çalık, 'Araçtan iner inmez oğlum tüfeği ateşledi, patlamadı. Bana vurup yere düşürdü. Eşim onu üzerimden aldı. Ayağa kalkarken tekrar üzerime geldi. Ben de tabancayı çıkarıp 'gelme' dedim, gelmeyince ayağına doğru ateş ettim. Üç el ateş ettim, yere düştü. Ambulans çağırdık, oturup ağladım' ifadelerini kullandı.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Babanın çelişkili ifadesi: 'Şarjörü boşaltabilirdim'

Hüseyin Çalık, savunmasının devamında 'Silahta mermi vardı. Yanına gittiğimde şarjörü boşaltabilirdim' diyerek oğlunu öldürme niyeti olmadığını vurguladı. Ancak bu ifade, olay anında oğlunun yanına gidip şarjörü boşaltma imkânı varken neden bunu yapmadığı sorusunu akıllara getirdi.

Tanık ifadeleri ve mahkeme süreci

Sanığın eşi S.Ç., oğlunun eşine saldırdığını, kendisinin ayırdığını, ardından oğlunun tekrar saldırdığını ve silah sesini duyduğunu belirterek şikayetçi olmadığını söyledi. Tanık M.Y., Önder'in alkol masasında babasına küfrettiğini, eve gönderildikten sonra tüfekle geri döndüğünü ifade etti. Diğer tanık Ü.Ç. ise Önder'i eve götürdüğünde 'tüfeğe mermi koyup vuracağım onu' diye bağırdığını duyduğunu aktardı. Mahkeme heyeti, tarafların savunmalarını aldıktan sonra duruşmayı ileri bir tarihe erteledi.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması