Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Toprak Mahsulleri Ofisi'nin (TMO) 2026 yılı hububat alım kampanyasında ilk ödemelerin bugün itibarıyla üreticilerin hesaplarına aktarılmaya başlandığını duyurdu.
Alım süreci devam ediyor
3 Haziran'da başlayan hububat alım süreci ülke genelinde aralıksız sürüyor. Bakan Yumaklı, TMO'nun hasat döneminde çiftçilerin ürünlerini sorunsuz teslim edebilmesi için tüm hazırlıkları yaptığını belirtti. Halen Türkiye genelinde 211 noktada alım yapılırken, hasat yoğunluğunun artmasıyla bu sayının yaklaşık 600 noktaya çıkarılacağı bildirildi.
Ödeme planı ve teminat
Yumaklı, TMO'nun teslim edilen ürünlerin tamamını almaya devam edeceğini vurguladı. Ürün bedelleri, teslim tarihinden itibaren 21. günden başlayarak üreticilerin hesaplarına yatırılacak. Bakan, 'Çiftçimizin emeğini ve alın terini korumaya devam edeceğiz' ifadelerini kullandı.
Kampanya süresi
TMO'nun alım kampanyasının hasat sezonu boyunca devam edeceği öğrenildi. Bu süreçte çiftçilerin mağdur olmaması için gerekli önlemler alınmış durumda.



