Türkiye Yeşilay Cemiyeti, İstanbul'da düzenlediği bir programla Yeşilay Alkol Araştırma Raporu'nu kamuoyuyla paylaştı. Programa Yeşilay Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç, Yeşilay Bilim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Rabia Bilici, Türk Tıbbi Onkoloji Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Tülay Eren ve Türk Karaciğer Vakfı Bilim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Ayşe Nurdan Tözün katıldı.
Yüzde 92 Başarı Oranı
Rapor hakkında değerlendirmelerde bulunan Doç. Dr. Mehmet Dinç, Yeşilay danışmanlık merkezlerine başvuranların büyük bir kısmının alkolü bıraktığını açıkladı. Dinç, "81 ilde Yeşilay danışmanlık merkezi var. Geçen sene 1500'den fazla insan alkolü bırakmak için başvurmuş ve her 100 kişiden 92'si alkolü bırakmış" dedi.
Bağımlılıkla Mücadele Terörle Mücadele Kadar Önemli
Bağımlılıkla mücadelenin terörle mücadele kadar önemli olduğunu belirten Dinç, "Alkol, problemleri daha da artırıyor" ifadelerini kullandı. Rapora göre, alkol kullanımına başlama nedenleri büyük çoğunlukla arkadaş etkisi, merak ve eğlence olarak sıralanıyor.
Erken Yaşta Başlama Riski
Bağımlıların, sosyal kabul görmek için alkole başladığının altını çizen Dinç, "İnsanların birçoğu 18 yaşından önce alkole başlamış. 15 yaşından önce alkol kullanmaya başlayanların bağımlı olma riski 4 kat daha fazla" dedi. Raporda ayrıca, alkol kullananların yarısının ilk deneyimini 18 yaşından önce yaşadığı belirtildi.



