Hatay'da Engelli Vatandaşa Otobüste Ayrımcılık
Hatay'ın Reyhanlı ilçesinde bir özel halk otobüsü şoförü, tekerlekli sandalyeli bir vatandaşın araca binmek istemesi üzerine engelli rampasını açmayı reddetti. Yaşanan tartışma anı cep telefonu kamerasına yansıdı. Görüntülerde şoförün, 'Ben senin hizmetçin miyim?' dediği duyuldu.
Olay Anı ve Şoförün Sert Tepkisi
Engelli vatandaş, otobüse binmek için rampanın açılmasını talep etti. Şoför, tek başına binemeyeceğini söyleyerek reddetti. Tartışma büyürken çevredeki diğer şoförler de olaya dahil oldu. Görüntülerde şoförün, 'Niye afra tavra yapıyorsun. Ben senin hizmetçin miyim? Ya niye çekiyorsun, ne telefon çekmesi. Kimse gelmeden almak yasak. İstediğin yere yaz' dediği duyuluyor.
Engelli Vatandaşın Tepkisi
Otobüse alınmayan engelli vatandaş, yaşadıklarını kaydederek, 'Şuan bir engelliye rampayı açmıyorsun, açmam diyorsun. Üsten üsten konuşuyorsun, plakanı alıyorum senin. Rampayı açmaya mecbursun. Telefon çekiyor. Görüşeceğiz' ifadelerini kullandı.
Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı'ndan Açıklama
Olayın sosyal medyada yayılmasının ardından Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk, bir açıklama yaptı. Öntürk, 'Biz bu halkın hizmetkarıyız. Vatandaşımızdan özel halk otobüsü şoförü adına özür diliyorum. Tekrarı olmaması için ne gerekiyorsa yapacağız. Hatay halkına hizmeti sindiremeyenin belediyemizde işi yok' dedi.
Toplumun Tepkisi ve Beklentiler
Olay, engelli bireylerin toplu taşımada karşılaştığı zorlukları bir kez daha gündeme getirdi. Engelli hakları savunucuları, bu tür ayrımcılıkların son bulması için daha sıkı denetim ve cezai yaptırımlar talep ediyor. Belediye başkanının açıklaması, olayın takipçisi olunacağını gösteriyor.



