İstanbul Ümraniye'de silahlı saldırı sonucu hayatını kaybeden 21 yaşındaki futbolcu Kubilay Kaan Kundakçı cinayeti davasının ilk duruşması Kartal'daki Anadolu Adliyesi 27. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülüyor. Duruşma, salon yetersizliği nedeniyle Şehit Hakan Kılıç Konferans Salonu'nda yapılıyor.
Duruşmada 9 sanık hazır bulundu
Saat 11.35'te başlayan duruşmada tutuklu sanıklar Aleyna Kalaycıoğlu, Alaattin Kadayıfçıoğlu, Hüseyin Can Avcı, Mustafa Rece, Metin Kadayıfçıoğlu, Ahmet Özkoç ve tutuksuz sanıklar Zuhal Kalaycıoğlu, Bilal Kadayıfçıoğlu ile taraf avukatları hazır bulundu. Tutuksuz sanık İzzet Yıldızhan ise Ses ve Görüntü Bilişim Sistemi (SEGBİS) aracılığıyla duruşmaya katıldı.
Alaattin Kadayıfçıoğlu: 'Silah bir anda patladı'
Tutuklu sanık Alaattin Kadayıfçıoğlu savunmasında, Aleyna ile olaydan 2-3 hafta önce tanışıp sevgili olduklarını belirtti. Olay gecesi babasının Vito aracıyla stüdyo sokağına girdiklerini, beyaz bir otomobil gördüklerini ve Aleyna'nın paniklediğini söyledi. Araçtan indiğini, yüzük parmağıyla aracın ön kapısına vurduğunu, içerideki şahsın küfür edip kendisini içeri çektiğini ifade eden Kadayıfçıoğlu, 'Bir anda silah patladı ve benim mi değil mi kimin olduğunu anlamadım' dedi. Olay sonrası Vito'ya binip Mustafa ve Aleyna ile birlikte gittiklerini, Mert'i aramasını söylediğini, şok halinde ne olduğunu anlamadığını belirtti. Babasının yurtdışında olduğu için Metin amcasına gittiklerini, ardından AVM'ye ve Aksaray'a gittiklerini, ertesi gün polisler tarafından alındıklarını anlattı. Kadayıfçıoğlu, 'Silah taşıdığımı sadece Mustafa Bey bilir, silahım hep torpido da duruyor' diyerek olay sırasında elinin tetikte olmadığını ve kimseye silah doğrultmadığını söyledi.
Aleyna Kalaycıoğlu: 'İlk defa Alaattin'in silah taşıdığını gördüm'
Tutuklu sanık Aleyna Kalaycıoğlu savunmasında, Canbay ile 1,5 yıllık ilişkisi olduğunu, ayrıldıktan 1-2 hafta sonra Alaattin ile görüşmeye başladığını anlattı. Olay gecesi stüdyoya gittiğinde Yalçın Canbay'ın 'Kötü' dediğini, ardından Kubilay'ın arayarak 'Ablacığım ben sizi barıştırmak için gelmek istiyorum' dediğini, kendisinin istemediğini söyledi. Yalçın'ın telefonu alıp 'Hayatında biri varsa kendimi öldüreceğim' dediğini, korktuğu için 'Hayatımda kimse yok' diyerek sakinleştirmek istediğini belirtti. Yemekteyken Alaattin'e üstü kapalı bir şekilde durumu anlattığını, annesine de söylediğini ifade etti. Kalaycıoğlu, 'Olay anında ben ilk defa Alaattin'in silah taşıdığını gördüm. Araçtan indi 'Sadece konuşacağım' dedi, öyle indi arabadan. Daha sonrasında silah patlayınca elim ayağım boşandı' dedi. Alaattin'in kendisini Vito araca bindirdiğini, araçta arka koltukta silahı gördüğünü ve 'Alaattin sen ne yaptın' dediğini, onun da 'Ne olduğunu bilmiyorum' yanıtını verdiğini aktardı. Bertin'i arayarak ambulans çağırmasını istediğini, daha sonra Bertin'in kendisini annesine bıraktığını ve polislerin geldiğini söyledi. 'Telefonumu kapatmadım, telefonumdan hiçbir şey silmedim' diye ekledi.
Anne Ülker Kundakçı: 'Neden oğluma ayakçı dedin'
Savunmanın ardından Kubilay'ın annesi Ülker Kundakçı, Aleyna'ya 'Sen benim oğlumu ne zamandır tanıyorsun' diye sordu. Kalaycıoğlu '1,5 yıldır' yanıtını verdi. Anne 'Neden oğluma ayakçı dedin' diye sorduğunda, Kalaycıoğlu 'Hiçbir maddi gerekçe görmeden yardım ediyordu' dedi. Baba Cemil Kundakçı ise 'Neden Kubilay'ı sormadın' diye sordu, Kalaycıoğlu 'Ben Kubilay'ın öldüğünü eve gidince öğrendim' yanıtını verdi.
Diğer sanıkların savunmaları
Tutuklu sanık Mustafa Rece, o gece evinde ailesiyle otururken Alaattin Bey'in mesaj attığını ve aracını almasını istediğini, Vito ile gittiklerini, dar bir sokakta durduklarını, arbede sırasında silah patladığını ancak kimin silahının patladığını görmediğini söyledi. Tutuklu sanık Hüseyin Avcı ise Alaattin Bey'in kendisini arayarak aracı almasını istediğini, Mustafa ile Vito ile gittiklerini, sokakta beyaz otomobili gördüklerini, Alaattin Bey'in araca yaklaştığını ve arbede yaşandığını, panik halinde geri geri sokaktan çıktıklarını anlattı.



