İstanbul 18. Ağır Ceza Mahkemesi, 26 Haziran 2025'te Sarıyer'de hamile eski nişanlısı Oya Budak'ı (18) karnındaki bebeğiyle birlikte öldüren Samet Terzi (19) hakkında kararını verdi. Sanık, 'gebe olduğu bilinen kadına karşı kasten öldürme' suçundan ağırlaştırılmış müebbet, 'ruhsatsız silah bulundurma' suçundan 2 yıl hapis cezasına çarptırıldı. Mahkeme heyeti, sanığın tutukluluk halinin devamına hükmetti.
Olayın Geçmişi
Samet Terzi, eski nişanlısı Oya Budak'ı gezme bahanesiyle Beşiktaş'a götüreceğini söyleyerek aracına aldı. Daha sonra Sarıyer'deki ıssız bir alana götürdüğü genç kadınla tartışmaya başladı. Tartışma sırasında Terzi, yanında bulunan silahı çıkararak Budak'ın başına ve vücuduna ateş etti. Olay yerine gelen sağlık ekipleri, ağır yaralı kadını hastaneye kaldırdı ancak Budak, karnındaki bebeğiyle birlikte kurtarılamadı.
Dava Süreci
Duruşmaya tutuklu sanık Samet Terzi ve avukatı katılırken, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı da davaya müdahil oldu. Mahkeme, sanığın eylemini 'gebe olduğu bilinen kadına karşı kasten öldürme' olarak nitelendirerek ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası verdi. Ayrıca ruhsatsız silah taşıma suçundan 2 yıl hapis cezasına çarptırılan Terzi'nin cezası infaz edilmek üzere toplandı.
Toplumsal Tepki
Olay, kadına yönelik şiddet ve hamile kadın cinayetleri konusunda kamuoyunda büyük yankı uyandırdı. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın davaya katılması, devletin kadın cinayetlerine karşı duyarlılığını gösterdi. Mahkeme kararı, benzer suçların caydırıcılığı açısından önemli bir adım olarak değerlendirildi.



