İstanbul 18. Ağır Ceza Mahkemesi, eski nişanlısı Oya Budak'ı tasarlayarak öldüren Samet Terzi hakkında ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası verdi. Mahkeme Başkanı Ali İhsan Horasan, kararı 19 Haziran'da açıkladı.
Olayın Geçmişi ve İddianame
Dava dosyasına göre, 26 Haziran 2025'te sanık Samet Terzi, eski nişanlısı Oya Budak'ı gezme bahanesiyle evinden aldı. Bir süre sonra Terzi'nin araçtan inmesinin ardından Budak, ne yaptığını merak ederek yanına gitti. Sanığın elinde silahı gören Budak kaçmaya başladı. Terzi, bir el ateş ederek Budak'ı yere düşürdü, ardından yanına giderek kafasına ateş etti. Çevredeki vatandaşların yardımıyla hastaneye kaldırılan Budak, tüm müdahalelere rağmen hayatını kaybetti.
Soruşturma kapsamında hazırlanan iddianamede, Terzi'nin olayda kullandığı silahın ruhsatsız olduğu, savunmasında uyuşturucu madde kullandığını beyan ettiği, eski nişanlısını gezme bahanesiyle çağırarak olayı planlı şekilde gerçekleştirdiği değerlendirildi. İddianamede, sanık hakkında 'kadına karşı tasarlayarak öldürme' ve 'ruhsatsız silah bulundurma veya taşıma' suçlarından ağırlaştırılmış müebbet hapis ile 2 yıldan 4 yıla kadar hapis cezası talep edildi.
Mahkeme Kararı ve Değerlendirme
Yargılama sonucunda mahkeme, sanık Terzi'yi 'kadına karşı kasten öldürme' ve 'ruhsatsız silah bulundurma' suçlarından ağırlaştırılmış müebbet hapis ve 2 yıl 3 ay 10 gün hapis cezasına çarptırdı. Kararda, olayın vahameti, oluş şekli ve sanığın sabıkalı hali nedeniyle suç işleme eğiliminin gözetildiği belirtildi. Haksız tahrik indirimi, cezada erteleme ve takdiri indirim uygulanmadı.



