Uşak'ta 30 Ton 600 Kilogram Bozuk ve Tarihi Geçmiş Gıda Ele Geçirildi
Uşak'ta 30 Ton 600 Kg Bozuk Gıda Ele Geçirildi

Uşak'ta polis ve Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri tarafından bir gıda deposuna düzenlenen operasyonda 30 ton 600 kilogram bozuk ve son kullanma tarihi geçmiş gıda ürünü ele geçirildi. Operasyon kapsamında iki şüpheli hakkında adli işlem başlatıldı.

Operasyonun Detayları

Uşak Valiliğinden yapılan açıklamaya göre, Uşak İl Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ile İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, bozuk ve son kullanma tarihi geçmiş gıda ürünlerinin piyasaya sürülmesini önlemek amacıyla bir çalışma başlattı. Çalışmalar kapsamında bir gıda deposunda yapılan aramalarda 29 ton bozuk ve tarihi geçmiş çikolata ile 1 ton 600 kilogram bozuk ve tarihi geçmiş konserve ürün ele geçirildi.

Ele Geçirilen Ürünlerin Akıbeti

Toplam 30 ton 600 kilogram gıda ürünü, imha edilmek üzere İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekiplerine teslim edildi. Bu miktar, son yıllarda bölgede ele geçirilen en büyük bozuk gıda partilerinden biri olarak kayıtlara geçti.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Şüpheliler Hakkında İşlem

Operasyon kapsamında Ö.Ö. (53) ve K.Ö. (47) isimli şüpheliler hakkında "Bozulmuş veya Değiştirilmiş Gıda veya İlaçların Ticareti" suçundan adli işlem başlatıldığı öğrenildi. Yetkililer, bu tür gıdaların halk sağlığı açısından ciddi risk oluşturduğunu vurguladı.

Yetkililerden Uyarı

Uşak İl Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkilileri, vatandaşları son kullanma tarihi geçmiş veya ambalajı bozuk ürünleri satın almamaları konusunda uyardı. Ayrıca, şüpheli durumlarla karşılaşıldığında derhal yetkililere bildirilmesi gerektiği belirtildi. Operasyonun, gıda güvenliği denetimlerinin bir parçası olarak devam edeceği ifade edildi.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması