Oyuncu Ufuk Bayraktar'ın Beyoğlu'nda bir işletmeyi koruma adı altında para istediği ve işletme sahibine saldırdığı iddiasıyla yargılandığı davada karar çıktı. İstanbul 16. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen duruşmaya sanıklar Ufuk Bayraktar ve Volkan Akbaş ile taraf avukatları katıldı.
Mahkeme kararını açıkladı
Mahkeme heyeti, sanık Volkan Akbaş'ın beraatine hükmetti. Ufuk Bayraktar hakkında ise şikayete bağlı suç yönünden müştekinin şikayetçi olmaması nedeniyle davanın düşürülmesine karar verildi. Ayrıca yağma suçu oluşmadığı kanaatine varıldı ve yaralama suçundan da davanın düşürülmesine hükmedildi.
Bayraktar: Yanlış anlaşılma oldu
Davanın önceki celsesinde Bayraktar, müştekiden haraç istemediğini, olayın yanlış anlaşıldığını ve amacının mahalledeki gençlere iş imkanı sağlamak olduğunu savunmuştu. Müşteki Ahmet P. ise olayın ardından sanıklardan şikayetçi olmadığını beyan etmişti.
Duruşmada savunma yapan sanık Volkan Akbaş, 'Daha önce söylediğim ifadelerimi aynen tekrar ediyorum. Beraatimi talep ediyorum' dedi. Sanık Ufuk Bayraktar ise savunmasında, 'Ben böyle bir suç işlemedim. Son 9 ay içinde çok zor günler geçirdim, reçeteli ilaç kullanmaya başladım. Ahmet beyi tanırım, dükkanlarımız arasında 35 metre mesafe var. Dükkanlarını açtıklarında hayırlı olsun ziyaretine gittik. Alkolle ilgili sıkıntılarım var. Keşke rahatsız olduklarını söyleselerdi. Kesilmiş bir video sizin karşınıza getirildi. Suçsuzum, beraatimi talep ediyorum' ifadelerini kullandı.
Sanık avukatı: Yüksek geliri var, 10 bin liraya ihtiyacı yok
Sanık avukatı ise müştekinin hesapların ödenmediğine ilişkin herhangi bir beyanının bulunmadığını, olayın esnaf arasında yaşanan bir tartışmadan ibaret olduğunu belirterek, 'Müvekkilimizin yüksek geliri vardır, 10 bin liraya ihtiyacı yoktur. Aynı gün yaklaşık 20 bin liralık hesap ödemiştir. Müşteki de şikayetçi olmadığını beyan etmiştir' diyerek beraat talebinde bulundu.
Karar sonrası Bayraktar: Yardım etmekten vazgeçmeyeceğim
Kararın ardından sevinen Bayraktar, duruşma salonundan çıktıktan sonra, 'Yanlış anlaşılma oldu diye öğrencilere, gençlere, ihtiyaç sahiplerine yardım etmekten vazgeçmeyeceğim' dedi.



