ABD-İran müzakerelerinin ilk turu tamamlandı: Umman'da kritik görüşme
ABD-İran müzakerelerinin ilk turu tamamlandı

ABD ve İran arasında nükleer program konulu müzakerelerin ilk turu Umman'ın başkenti Maskat'ta tamamlandı. Görüşmelerin ardından yapılan ortak açıklamada, tarafların yapıcı bir atmosferde bir araya geldiği belirtildi.

Görüşmelerin detayları

Umman Dışişleri Bakanı'nın arabuluculuğunda gerçekleşen görüşmelere, ABD adına Başkan'ın özel temsilcisi, İran adına ise Dışişleri Bakan Yardımcısı başkanlık etti. İki gün süren müzakerelerde, İran'ın nükleer faaliyetlerine ilişkin kısıtlamalar ve yaptırımların kaldırılması konuları ele alındı.

Taraflardan olumlu mesajlar

İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü, müzakerelerin "samimi ve ciddi bir ortamda" geçtiğini ifade ederek, "İlerleme kaydedilmesi için her iki taraf da irade gösterdi" dedi. ABD heyeti ise görüşmeleri "olumlu bir başlangıç" olarak nitelendirdi.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Bir sonraki tur için tarih belirlendi

Taraflar, müzakerelerin ikinci turunun önümüzdeki ay yine Umman'da yapılması konusunda mutabık kaldı. Uzmanlar, bu görüşmelerin 2015 tarihli Kapsamlı Ortak Eylem Planı'nın (KOEP) yeniden canlandırılması için kritik öneme sahip olduğunu vurguluyor.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması