İran ve ABD arasında müzakere turu tamam: Anlaşma adımı atıldı
İran-ABD müzakere turu tamam: Anlaşma adımı

İran ile Amerika Birleşik Devletleri arasında yürütülen nükleer müzakerelerin ilk turu başarıyla tamamlandı. Taraflar, yeni bir anlaşma zemini oluşturmak için önemli bir adım attıklarını açıkladı.

Müzakere sürecinde ilerleme kaydedildi

Görüşmelerin ardından yapılan ortak açıklamada, “Müzakerelerin ilk turu olumlu bir atmosferde geçti. İki taraf da karşılıklı endişeleri dinleme ve çözüm yolları arama konusunda istekli olduğunu gösterdi” ifadelerine yer verildi. Açıklamada ayrıca, önümüzdeki haftalarda ikinci tur müzakerelerin yapılacağı duyuruldu.

Anlaşma adımı: Yaptırımlar ve uranyum zenginleştirme

Görüşmelerde, ABD’nin İran’a uyguladığı yaptırımların kademeli olarak kaldırılması ve İran’ın uranyum zenginleştirme faaliyetlerinin sınırlandırılması konularında mutabakata varıldığı belirtildi. İran Dışişleri Bakanı Hüseyin Emir Abdullahiyan, “Müzakerelerde somut adımlar attık. ABD’nin yaptırımları kaldırması halinde biz de nükleer faaliyetlerimizi şeffaf bir şekilde yürüteceğiz” dedi.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Uluslararası toplumdan destek

Avrupa Birliği Dış İlişkiler ve Güvenlik Politikası Yüksek Temsilcisi Josep Borrell, müzakerelerin olumlu geçtiğini belirterek, “Tarafların anlaşmaya varma iradesi memnuniyet verici. Sürecin başarıyla sonuçlanması bölgesel istikrar için kritik öneme sahip” açıklamasında bulundu. Rusya ve Çin de görüşmeleri desteklediklerini bildirdi.

İkinci tur müzakereler için takvim

İlk tur müzakerelerin ardından ikinci turun iki hafta içinde Viyana’da yapılması planlanıyor. Taraflar, bu turda teknik detayların ele alınacağını ve nihai anlaşma metninin hazırlanması için çalışılacağını duyurdu.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması