Bolu'da yasak salebe 3 kişiye 2 milyon TL ceza
Bolu'da yasak salep toplayan 3 kişiye 2 milyon TL ceza

Bolu Yeniçağa İlçe Jandarma Komutanlığı asayiş ekipleri ile Bolu İl Jandarma Komutanlığı Çevre ve Doğal Hayatı Koruma birimi, Çamlık köyü arazisinde koordineli denetim gerçekleştirdi. Kontrollerde 3 kişinin, doğadan koparılması ve toplanması yasak olan yabani salep soğanı topladığı tespit edildi.

4,5 kilogram salebe el konuldu

Jandarma ekipleri, şahısların topladığı 4,5 kilogram yabani salebe el koyarak Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) Bolu İl Şube Müdürlüğü yetkililerine teslim etti. Olayın ardından bölgeye sevk edilen DKMP ekipleri, şüpheliler hakkında yasal işlem başlattı.

Kişi başı 699 bin TL ceza

3 kişiye, 2872 Sayılı Çevre Kanunu'nun 9. maddesinde yer alan "Biyoçeşitliliği Tahrip Etmek" suçundan kişi başı 699 bin 245 TL olmak üzere toplam 2 milyon 97 bin 735 TL idari para cezası uygulanması için tutanak düzenlendi. Yetkililer, doğal hayatın korunması için bu tür yasa dışı toplama faaliyetlerine karşı denetimlerin süreceğini belirtti.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması
Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması