Çanakkale'nin Gökçeada ilçesi açıklarında, kılıçbalığı avcılığı yapan Fırat Sarıkaya, uzunluğu 2 metreye yaklaşan bir manta (şeytan) vatozu ile karşılaştı. Sarıkaya, avlanmak için denize açıldığı sırada karşılaştığı vatozun kaçmadığını fark edince o anları cep telefonu kamerası ile kaydetti.
Vatoz meraklı çıktı
Fırat Sarıkaya, Gökçeada'da kılıçbalığı avcılığı yaptığını belirterek, "Birkaç gün önce kılıç balığı avı için çıktığımızda dürbünle teknelerin üstündeki kulelere çıkıyoruz, oradan kılıç balığı gözlüyoruz. Gözlerken karşımıza nadir türlerden olan manta vatozu, diğer adıyla şeytan mantası çıktı. Yavaşça yanına gidelim, ürkmezse bir çekim yapalım dedik. Şansınıza o da bizim gibi meraklı çıktı. Yavaşça yanına gittik, takip etmeye başladık. O da bizi merak etmeye başladı. İki üç tur birlikte döndük. Biz onu izledik, o bizi izledi. Çok güzel görüntüler verdi" dedi.
Daha büyüğüne de rastlamıştı
Sarıkaya, yaklaşık 1 hafta önce daha büyük bir manta vatozuna rastladıklarını da söyledi. "1 hafta, 10 gün önce de kanat açıklığı 3-3,5 metre civarında olan, bu çektiğimiz videodaki iki katı büyüklüğünde bir vatoza denk geldik. Çok devasa bir şeydi. Ama o aynı fırsatı vermedi bize. Bu canlıları burada denizlerimizde görmemiz çok güzel. Bizim sularımızın ne kadar verimli, temiz, güzel olduğunun belirtisi bu" diye konuştu.
İnsanlar için zararsız
Manta vatozunun insanlara zararsız bir tür olduğunu vurgulayan Sarıkaya, sözlerine şöyle devam etti: "Bu manta, sağında ve solundaki boynuz gibi gözüken çıkıntıları yüzünden şeytan diye adlandırılıyor. Aslında manta vatozu diye geçiyor ama şeytan vatozu da deniyor. Bunlar insanlar için zararsız. Denizdeki planktonlar ve küçük balıklarla beslenen canlılardır. Olur da bir gün denizde karşılaşırsanız, korkmayın, zararsız hayvanlardır."



