Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı KOSKEM (Kocaeli Su Kazalarını Engelleme Merkezi) ekipleri, 13 Haziran'da başladıkları yeni sezonun ilk haftasında 33 kişiyi boğulma tehlikesinden kurtardı. 2005 yılından bu yana sivil toplum kuruluşları ve gönüllülerle iş birliği içinde faaliyet gösteren KOSKEM, plaj güvenliğini sağlamak ve su kazalarına hızlı müdahale etmek amacıyla çalışıyor.
En fazla müdahale Bayramoğlu Sahili'nde
13-21 Haziran tarihlerini kapsayan sezonun ilk haftasında KOSKEM ekipleri, Kocaeli sahillerinde yoğun mesai harcadı. Yapılan müdahaleler sonucunda toplam 33 kişi sudan sağ olarak çıkarılarak olası faciaların önüne geçildi. İlk hafta bilançosuna göre en fazla boğulma tehlikesi Bayramoğlu Sahili'nde yaşandı. Ekipler; Bayramoğlu'nda 20, Darıca'da 4, Cebeci, Seyrek ve Bağırganlı sahillerinde ise 3'er kurtarma operasyonu gerçekleştirdi.
Riskli bölge uyarısı
Yetkililer, sezonun ilk haftasında yaşanan kurtarma vakalarının cankurtaran hizmetinin önemini bir kez daha gösterdiğini belirtti. Vatandaşları yalnızca cankurtaran bulunan alanlarda denize girmeleri, uyarı bayraklarını dikkate almaları ve riskli bölgelerden uzak durmaları konusunda uyardı. Karadeniz ve Marmara kıyılarında toplam 13 plajda haftanın 7 günü güvenlik hizmeti sunan ekiplerin mesaisi 13 Eylül'e kadar devam edecek.
KOSKEM'in görev yaptığı plajlar
KOSKEM ekiplerinin görev yaptığı plajlar şöyle sıralandı: Cebeci, Kovanağzı, Kumcağız, Miço Koyu Bayanlar, Kerpe, Sarısu, Seyrek ve Bağırganlı. Ayrıca Karamürsel Altınkemer, Ereğli Defne, Darıca, Bayramoğlu Halk Plajı ve Bayramoğlu Bayanlar Plajı.



