ABD Ordusu Hürmüz'de İran'a Saldırdı: Gerilim Tırmanıyor
ABD Ordusu Hürmüz'de İran'a Saldırdı

ABD Ordusu Hürmüz Boğazı'nda İran'a Saldırdı

ABD ordusu, Hürmüz Boğazı'nda İran'a ait askeri hedeflere saldırı düzenledi. Saldırıda İran'a ait füze rampaları ve askeri tesisler hedef alındı. Çok sayıda İran askerinin öldüğü bildirildi.

Saldırının Detayları

ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM) tarafından yapılan açıklamada, saldırının İran'ın bölgedeki saldırgan eylemlerine karşılık olarak düzenlendiği belirtildi. Açıklamada, 'İran'ın Hürmüz Boğazı'nda ticari gemilere yönelik tehditlerine karşı kendimizi ve müttefiklerimizi savunmak için bu saldırıyı gerçekleştirdik' ifadelerine yer verildi.

İran'dan Tepki

İran ise saldırıyı kınayarak, 'ABD'nin bu saldırgan eylemi bölgede istikrarsızlığı artıracaktır' açıklamasında bulundu. İran Dışişleri Bakanlığı, ABD'yi uluslararası hukuku ihlal etmekle suçladı.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Bölgesel Etkiler

Uzmanlar, bu saldırının Hürmüz Boğazı'nda tansiyonu daha da yükselteceği görüşünde. Bölgede petrol taşımacılığının aksamasından endişe ediliyor. Petrol fiyatlarının kısa vadede yükselebileceği belirtiliyor.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması