ABD Ordusu Hürmüz Boğazı'nda İran'a Saldırdı
ABD ordusu, Hürmüz Boğazı'nda İran'a ait askeri hedeflere saldırı düzenledi. Saldırıda İran'a ait füze rampaları ve askeri tesisler hedef alındı. Çok sayıda İran askerinin öldüğü bildirildi.
Saldırının Detayları
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM) tarafından yapılan açıklamada, saldırının İran'ın bölgedeki saldırgan eylemlerine karşılık olarak düzenlendiği belirtildi. Açıklamada, 'İran'ın Hürmüz Boğazı'nda ticari gemilere yönelik tehditlerine karşı kendimizi ve müttefiklerimizi savunmak için bu saldırıyı gerçekleştirdik' ifadelerine yer verildi.
İran'dan Tepki
İran ise saldırıyı kınayarak, 'ABD'nin bu saldırgan eylemi bölgede istikrarsızlığı artıracaktır' açıklamasında bulundu. İran Dışişleri Bakanlığı, ABD'yi uluslararası hukuku ihlal etmekle suçladı.
Bölgesel Etkiler
Uzmanlar, bu saldırının Hürmüz Boğazı'nda tansiyonu daha da yükselteceği görüşünde. Bölgede petrol taşımacılığının aksamasından endişe ediliyor. Petrol fiyatlarının kısa vadede yükselebileceği belirtiliyor.



