ABD Üsleri Yerle Bir: İran Saldırısında 20 Üs Kullanılamaz Hale Geldi
ABD Üsleri Yerle Bir: İran Saldırısında 20 Üs Kullanılamaz

ABD Üslerinde Büyük Tahribat

Wall Street Journal (WSJ), uydu görüntülerine dayandırdığı haberinde, İran'ın saldırılarında en az 20 ABD askeri üssünün kullanılamaz hale geldiğini belgeledi. Görüntülerde, Bahreyn'in Manama kentindeki Beşinci Filo karargâhında en az 12 bina ve 2 uydu haberleşme terminalinin tamamen tahrip olduğu kaydediliyor.

Yeniden İnşa Maliyeti 400 Milyon Dolar

Uzmanlar, tahrip olan üslerin yeniden inşa maliyetinin yaklaşık 400 milyon dolar olduğunu hesapladı. Pentagon hasarı kamuoyuyla paylaşmazken, ABD şimdi Kuveyt ve Suudi Arabistan'daki varlığını azaltmayı, bazı üsleri İran menzili dışına taşımayı değerlendiriyor.

Mühimmat Stokları Kısa Vadede Yenilenemiyor

Ordunun azalan mühimmat stoklarının kısa vadede yenilenemeyeceği öne sürüldü. İsrail de olası konuşlanma noktaları arasında yer alıyor.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Hürmüz Boğazı'nda Denizciler Mahsur

Birleşmiş Milletler Denizcilik Örgütü (IMO), Hürmüz Boğazı'nda mahsur kalan 11 bin denizciyi tahliye etmek için duyurduğu planı askıya aldı. Singapur bayraklı bir gemi Umman Limanı yakınlarında saldırıya uğradı. ABD basını saldırıyı İran'ın gerçekleştirdiğini belirtiyor. Gemi hasarlı ancak mürettebat sağ. İran, planın güzergâhını 'kabul edilemez ve ülke için son derece tehlikeli' olarak nitelendirmişti.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması